[ad_1] ۲۰ رشته جدید توسط معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) تصویب ‌شد‌ به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ سید محمود مدنی در نشست بصیرت افزایی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی در حوزه و علوم اسلامی که در تالار بیداری اسلامی این مرکز علمی و دینی  برگزار شد، بابیان اینکه شاخصه‌های ادیان و مکاتب مختلف است، اظهار داشت: در […]

[ad_1]

۲۰ رشته جدید توسط معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) تصویب ‌شد‌

۲۰ رشته جدید توسط معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) تصویب ‌شد‌

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ سید محمود مدنی در نشست بصیرت افزایی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی در حوزه و علوم اسلامی که در تالار بیداری اسلامی این مرکز علمی و دینی  برگزار شد، بابیان اینکه شاخصه‌های ادیان و مکاتب مختلف است، اظهار داشت: در برخی مکاتب، شاخصه مهم برای یک انسان مؤمن به آن مکتب و دین، اطاعت است و در برخی ادیان و مکاتب هم شاخصه اصلی محبت است، اما در دین اسلام شاخصه اصلی معرفت و بصیرت است.

‌وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین اسلام گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: عَالِمٌ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ وَ أَلْفِ زَاهِدٍ وَ أَلْفِ مُجْتَهِدٍ؛ یک دانشمند از هزار عابد و هزار پارسا و هزار کوشا در عبادت خدا برتر است، همچنین در روایتی داریم: موت العالِم موت العالَم.

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به اهمیت فراگیری علم در اسلام تصریح کرد:اگر فردی را علم و هدایت و معرفت دهد، گویی همه مردم را هدایت کرده و اگر یک نفر را گمراه کند، گویی همه مردم را کشته است، اگر دین مبین اسلام می‌خواست در جامعه امتداد واقعی داشته باشد و در جوامع اسلامی ظهور پیدا کند، باید جوامع اسلامی پیشرفته‌ترین جوامع می‌بودند، یک ساعت برای علم صرف کردن برابر با هزار ساعت عبادت کردن است.

‌مدنی گفت: امروز ما ازنظر تولید علم در مسابقه دو پرسرعت و نفس‌گیر دنیا حضور داریم و طبق آمار، هرسال مجموعه داده‌های اطلاعاتی در شبکه اینترنت برابر با کل داده‌های بشر تا به اکنون است و ما با این وضعیت وارد فضای علم و دانش شده‌ایم.

وی با اشاره به مقالات طلاب تصریح کرد: در سال ۹۶، ۱۷۱ اثر ارسالی به همایش‌ها داشتیم که ۳۸ اثر پذیرفته‌شده است، حال آنکه سال ۹۷، ۸۷۰ مقاله به همایش‌ها ارسال شد که ۱۳۳ اثر پذیرفته شده و بسیاری حائز رتبه شدند و از سال ۹۶ تا کنون ۶۰ کتاب توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است، در کار تدوین هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

مدیر جامعه الزهرا تصریح کرد: وظیفه سنگینی در پژوهش، آموزش، تبلیغ و سایر مسائل داریم و بار سنگینی را باید به دوش خود احساس کنیم و از ظرفیت‌ها نهایت استفاده را بکنیم،باید داده‌های علمی حوزه را توسعه دهیم و برای این کار نیاز به تلاش زیادی داریم و البته شرایط سختی هم داریم و باید به شرایط فعلی جامعه توجه کنیم.

‌مدنی ادامه داد:تفکر سرمایه داری غرب می‌گوید ما تنها حریف هستیم اما ما در مقابل این گفتمان ایستاده ایم و وقتی در این میدان رقابت می‌کنیم و هماوردی می‌طلبیم و به فرموده پیامبر اسلام که «بَرَزَ اَلْإِسْلاَمُ کُلُّهُ إِلَى اَلْکُفْرِ کُلِّهِ» معتقدیم، باید پای این حرف بایستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: به فضل و لطف خداوند متعال و همکاری اساتید، طلاب و مسئولان، در معاونت آموزش جامعه الزهرا علیهاالسلام، ۲۰ رشته جدید را مصوب و یا تدوین کردیم و برای تصویب به شورای عالی سیاستگذاری فرستادیم.

مدیر جامعه الزهرا افزود: در سال گذشته، دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مترجم در زبان عربی، انگلیسی و استانبول، تربیت مبلغ، تربیت مشاور، تربیت تدوینگر، تربیت پاسخگوی فقهی، تربیت پاسخگوی عقیدتی و دوره‌های مختلف علمی و مهارتی در شرایط و مشکلات اقتصادی برگزار شده درحالی که ۵۳ درصد بودجه خود را در سال گذشته دریافت نکردیم.

‌مدنی با اشاره به اینکه بانوان طلبه در دوره تربیت تدوینگر متون با مشکلات فراوان توانستند موفق بدرخشند، گفت: امروز ۱۲ کتاب تألیفی و تدوینی در جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می‌شود همچنین ۳۰ کتاب در حال تألیف و تدوین داریم که امید است تا پایان سال رونمایی کنیم و این حجم کار با وجود مشکلات اقتصادی انجام شده است.

وی به نشریات جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون یک نشریه علمی پژوهشی و دو نشریه در حال دریافت مجوز با درجه پژوهشی داریم؛ همچنین ۱۶ نشریه علمی تخصصی داخلی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]