[ad_1] ۲۰ عنوان برنامه در چهلمین سال تأسیس نماز جمعه قم برگزار می‌شود به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان در نشست خبری چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه که امروز در مصلی قدس قم برگزار شد با اشاره به اعلام آمادگی برای اسکان و پذیرایی زائران ایرانی و غیرایرانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مراسم […]

[ad_1]

۲۰ عنوان برنامه در چهلمین سال تأسیس نماز جمعه قم برگزار می‌شود

۲۰ عنوان برنامه در چهلمین سال تأسیس نماز جمعه قم برگزار می‌شود

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان در نشست خبری چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه که امروز در مصلی قدس قم برگزار شد با اشاره به اعلام آمادگی برای اسکان و پذیرایی زائران ایرانی و غیرایرانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: با یاری خداوند متعال و همچنین با همت همکاران در نهاد نماز جمعه موفق شدیم تمام برنامه‌های مربوط به نماز جمعه را ساماندهی کرده و به‌نحوی‌که مورد رضایت عموم قرار گیرد به اتمام برسانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با تأکید بر اینکه بازگشایی مصلی پس از ۹ سال نقطه عطفی برای نماز جمعه استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نماز جمعه حج ناتوانان، سعی صفا و مروه از منزل تا میعادگاه عاشقان الله، گنج پربهای هر شهر، پیونددهنده قلب‌ها و نماد سیاست و دیانت است.

وی با بیان اینکه لازم است هر قشری خودش را سهام‌دار نماز جمعه شهر بداند، تأکید کرد: نماز جمعه خصوصیت جهل‌زدایی و غفلت‌زدایی دارد، جهل از افکار مردم به‌وسیله بصیرت بخشی و غفلت‌زدایی به‌وسیله ذکر نماز جمعه که انسان‌ها با حضور در این دریا و تلاطم اقتدای به امام عادل، پیوند با ولایت را تجدید می‌کنند.

ولدان افزود: استان قم ام‌القری جهان اسلام و پیشران کاروان رشد معنویت و معرفت بشریت و همچنین نخستین شهر علمی جهان و مرکز اول حوزه محسوب می‌شود، مصلی قم نیز تبدیل به مرکز خدمات‌دهی اجتماعی و فرهنگی اعم از مجاور مسافر ایرانی و غیر یرانی شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی اجتماعی هیئات مذهبی و ورزشی در این مکان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند.

وی با بیان فعالیت متمرکز مرکز قرآن و عترت در نهاد نماز جمعه قم گفت: ۲۰ عنوان برنامه متنوع در طول هفته برای مصلی به‌عنوان قرارگاه فرهنگی تمام‌عیار منظور شده که در روز جمعه به ۳۰ برنامه افزایش پیدا می‌کند، همچنین در کنار آن برنامه مهدکودک و نوجوان خادم یاری با حضور ۱۵۰ خادم یار نوجوان خواهر و برادر برگزار می‌شود.

ولدان با اشاره به خدمت‌رسانی مشاوران تحصیلی، خانوادگی و اجتماعی در نهاد نماز جمعه استان عنوان کرد: در راستای برداشتن شکاف میان مردم و حاکمیت، طرح رقابت در خدمت مسئولان در نظر گرفته‌ شده که در این طرح هر جمعه مسئولان، ائمه جماعات و مدیران کل هر نهاد به‌صورت حضوری با مردم صحبت می‌کنند.

وی با تأکید بر حضور زندانیان به‌عنوان مهمان و فروش صنایع‌دستی آن‌ها ادامه داد: مشاور آدینه، تریبون آدینه، پزشک آدینه، تجلیل آدینه (از دو ورزشکار محجبه در مسابقات بین‌المللی)، مهمان آدینه و چندین برنامه دیگر در دستور کار نهاد نماز جمعه استان قرار دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با معرفی اپلیکیشن نماز جمعه استان قم به‌عنوان یکی از راه‌های ارتباطی با مردم استان که در نرم‌افزار بازار قابل دانلود است، تصریح کرد: نماز جمعه مرکز تقویت اقتدار نظام و از مؤلفه‌های کلیدی در قدرت جنگ نرم جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید به برگزاری ۸ نماز جمعه در ۵ بخش استان افزود: مسابقه ایده‌ها و ابتکارات برای حضور فعال مردم با چارچوب‌های تعیین‌شده، فعالیت سیاسی غیرجناحی و تریبون آزاد برگزار می‌شود که با حضور ائمه جمعه در میان مردم و همکاری مسئولان، این نرده‌ها برداشته شود.

ولدان با بیان اینکه نماز جمعه قدرت فزاینده در موج‌آفرینی و جریان‌سازی انقلابی، سیاسی و اجتماعی است ابراز کرد: امام‌جمعه فرمانده قرارگاه شهر است و تمام قوای فکری، مذهبی و سیاسی شهر با محوریت فرمانده برای رصد و پایش فرهنگی فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه با هدف نکوداشت پیشکسوتان و خادمان نماز جمعه عنوان کرد: دیدار با مراجع عظام و بهره‌گیری از رهنمودهایشان، انعکاس خدمات و مجاهدت چهار دهه نماز جمعه استان در قالب نمایشگاه، مسابقه تفسیر سوره جمعه، هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادها و تجلیل از خدمات آنان در نماز جمعه، فضاسازی شهری و تبلیغات شهری، پیگیری افزایش سطح تعاملات برای خدمات بیشتر، سرکشی به خانواده شهدا و بیت آیت‌الله مشکینی از جمله برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با تأکید بر برگزاری ستاد چهلمین سالگرد نماز جمعه در ۴ مردادماه در مرکز استان و بخش‌های مختلف استان افزود: فعالیت نماز جمعه قم در برنامه‌های رسانه‌ای تلگرام، سروش، ایتا، گپ، اینستاگرام و سایت آدینه قم، نشان از تأثیر نماز جمعه دارد که عمود خیمه نظام توسط دشمنان هدف قرار دارد و درصدد حذف فیزیکی و ترور شخصیتی مانند شهید خرسند امام‌جمعه کازرون بودند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه عکس شکوه جمعه در استان گفت: بازارچه آدینه که ۸۰ خانواده با اجناس ایرانی در این مکان دارای کسب‌ و کار شده‌اند، در قالب ۸۰ غرفه صبح روز جمعه در مصلی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]