[ad_1] ۲۲ مسجد در قم آماده برگزاری آئین معنوی اعتکاف است به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب اعتکاف محدود به برخی روحانیان در قم بود اما پس از انقلاب اسلامی این […]

[ad_1]

۲۲ مسجد در قم آماده برگزاری آئین معنوی اعتکاف است

۲۲ مسجد در قم آماده برگزاری آئین معنوی اعتکاف است

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب اعتکاف محدود به برخی روحانیان در قم بود اما پس از انقلاب اسلامی این مراسم معنوی به عنوان عبادتی ارزشمند و جامع تمامیت جامعه را در بر گرفت و به حرکتی جریان ساز در کشور تبدیل شد.

وی افزود: معرفت افزایی مهمترین شاخصه برنامه های اعتکاف است، ترویج و حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و ائمه جمعه سراسر کشور از اعتکاف سبب شد تا این آیین از مرزهای ایران اسلامی خارج شود و در ۶۹ کشور برگزار شد.

رئیس ستاد اعتکاف قم با اشاره به ارزش و اهمیت مراسم عبادی اعتکاف بیان کرد: ایام البیض ماه رجب، روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه است که اعتکاف مورد توجه سالکان طریقت و اصحاب معرفت بوده است.

تکیه ای ادامه داد: اعتکاف عبادتی ترکیبی از دعا، ذکر، روزه، نماز، موعظه و ترک گناهان است و به دلیل فراگیری در نظام جمهوری اسلامی به یکی از سنت های بسیار تاثیرگذار در جامعه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ مسجد در شهر قم آماده برگزاری آیین اعتکاف است که در این مساجد بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و معرفت افزایی پیش بینی شده است، تصریح کرد: در پنج هزار و ۵۰۰ مسجد سراسر کشورمراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود که بخش مهمی از این معتکفان را جوانان تشکیل می دهند.

رئیس ستاد اعتکاف قم با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی به برکت رویکرد دینی، ستاد اعتکاف در کشور ایجاد شد، گفت: این مراسم دینی دستاوردهای معنوی بسیاری در جامعه داشته اس و زمینه ساز آمادگی روحی برای ظهور است.

تکیه ای گفت: اعتکاف همواره مورد تایید و حمایت مراجع تقلید بوده است و بسیاری از بلاهای کشور با دعای خالصانه معتکفان برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تبدیل پنج هزار مترمربع از مصلای قدس قم به عنوان مسجد جمعه، ۲ هزار تن به ظرفیت پذیرش اعتکاف در بخش برادران استان افزوده شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]