[ad_1] ۲۳ میلیارد تومان از سوی خیرین استان قم برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شد به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان‌پور امروز در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه […]

[ad_1]

۲۳ میلیارد تومان از سوی خیرین استان قم برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شد

۲۳ میلیارد تومان از سوی خیرین استان قم برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شد

به گزارش شهرکریمه بیژن سلیمان‌پور امروز در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد مبارزه با کرونا که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار داشت: کارگروه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دو کارگروهی هستند که در این راستا در استانداری قم تشکیل‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ۲۳ میلیارد تومان در این دو ماه کمک‌های مردمی از سوی خیرین برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شده است، گفت: این مبلغ غیر از کمک‌های مجمع خیرین سلامت استان بوده است.

وی افزود: علیرغم تلاش‌های انجام‌شده در استان، کارهای موازی در کمک به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر  در دریافت بسته‌های کمک معیشتی صورت گرفت، برخی خانواده‌ها چند بسته معیشتی دریافت کرده‌اند و برخی خانواده‌ها نیز کمکی دریافت نکرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار قم با تأکید لزوم بر وجود بانک اطلاعاتی دقیق از افراد مستحق و نیازمند در قم گفت: این افراد می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یا بخشی از افراد صنوف مختلف در قم باشند که نیازمند دریافت کمک‌های معیشتی در استان هستند اما به هیچ مرجع و نهادی برای دریافت کمک مراجعه نمی‌کنند.

سلیمان پور ادامه داد: اگر سیستمی طراحی شود که در آن بانک اطلاعاتی دقیقی از انواع نیازهای افراد نیازمند داشته باشیم می‌توانیم از موازی کاری در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار قم ظرفیت خیرین استان در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید این کمک‌ها را به دست نیازمندانی برسانیم که واقعاً نیازمند بوده و احتیاج دارند.

وی در پایان تأکید کرد: توصیه می‌شود شهرداری نیز در قالب نهادهای حمایتی به کمک اقشار آسیب‌پذیر آمده و از این خانواده‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]