×
×

شهرکریمه – ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد قم در نظر گرفته شد

  • کد نوشته: 17580
  • [ad_1] ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد قم در نظر گرفته شد به گزارش شهرکریمه اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، با اشاره به پیشگام بودن مردم استان قم در امر انفاق و خیریه اظهار داشت: رضایت مردم با […]

    شهرکریمه – ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد قم در نظر گرفته شد
  • [ad_1]

    ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد قم در نظر گرفته شد

    ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد قم در نظر گرفته شد

    به گزارش شهرکریمه اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد، با اشاره به پیشگام بودن مردم استان قم در امر انفاق و خیریه اظهار داشت: رضایت مردم با تکیه بر افزایش درآمدهای مردمی روزبه‌روز از کمیته امداد بیشتر شده که این امر سبب شادی و ایجاد انگیزه برای خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه برای پابرجا ماندن نهادهای مختلف، جلب رضایت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ابراز کرد: مراجعات در سال جدید افزایش‌یافته که خط قرمز کمیته امداد در خصوص مراجعین، بررسی میزان نیازمندی خانواده‌های مراجعه‌کننده بوده است.

    وی با تأکید بر اینکه از محل اعتبارات مردم که برای نیازمندان در نظر گرفته شده برای تبلیغات جشن نیکوکاری استفاده نمی‌شود، یادآور شد: درآمدهای کمیته امداد استان قم در ۸۰ روز گذشته ۹۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

    میرشکار با تأکید بر رشد ۷ درصدی صدقات جمع‌آوری‌شده از سطح شهر نسبت به سال گذشته عنوان کرد: از ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۷ تا ۱۵ خرداد سال جاری در چندین مقطع از جمله جشن نیکوکاری، از مردم و خیرین استان کمک دریافت شده است.

    وی با اشاره به تعداد حامیان که بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۴۸ نفر است ادامه داد: میزان کمک‌های مردمی در سال گذشته مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۸۰ روز نخست سال بوده است، درحالی‌که امسال در این مدت کمک‌های مردم به کمیته امداد به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به جمع‌آوری ۶ میلیارد تومانی کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری و رشد ۶۵ درصدی مشارکت مردم در این جشن نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم به سیل‌زدگان از طریق کمیته امداد استان قم سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که این نهاد نخستین محموله کمک را به مناطق سیل‌زده گلستان فرستاد.

    وی با بیان اینکه در سال جدید دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقات جمع‌آوری‌شده که معادل هفت درصد محسوب می‌شود، عنوان کرد: هزار و ۸۵۲ یتیم و دو هزار و ۸۱۲ فرزند محسنین داریم که همه این عزیزان دارای حامی مناسب برای معیشت و تحصیل هستند.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر جذب هزار و ۶۹۹ حامی در ماه مبارک رمضان در سال جاری، تصریح کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های حامیان در طرح اکرام ایتام انجام‌شده است؛ همچنین سرانه کمک مردم به ایتام ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان بوده است که کمک به محسنین از مبلغ ۷۵ هزار تومان به ۱۰۵ هزار تومان افزایش‌یافته است.

    وی افزود: ۵۵۰ میلیون تومان کمک‌های مردم در شب ۲۱ رمضان جذب شد که بخشی از این کمک‌ها مربوط به چهار گزارش از خانواده‌های مستحق است که کمک به این مددجویان در حال انجام شدن است.

    میرشکار با اشاره به کمک مراجع عظام تقلید اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی ۱۰۰ میلیون تومان، ۲۵۹ میلیون تومان از طرف آیت‌الله مکارم شیرازی، و ۲۰ میلیون تومان نیز از طرف نماینده آیت‌الله سیستانی به کمیته امداد رسیده است.

    وی با تأکید بر تبدیل مبلغ ۵۳ میلیون تومان کفاره ماه رمضان به نان و ماکارونی برای نیازمندان افزود:  ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتیاز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان به‌صورت بن کارت در اختیار مددجویان شهری قرار گرفت که این اتفاق در کشور بی‌سابقه است.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه کارت‌های درمان مددجویان برای حفظشان مددجو به دفترچه‌های بیمه سلامت تبدیل شد عنوان کرد: در عید فطر مبلغ ۴۸۷ میلیون تومان فطریه و کفاره جمع‌آوری شد که فطریه‌ها را ساعت ۱۶ روز عید فطر به حساب مددجویان واریز کردیم.

    وی با اشاره به قرار دادن بسته‌های حاوی کیسه برج و گوشت در اختیار مددجویان روستایی در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: اقلامی مانند گوشت، مرغ، ماکارونی و برنج در بین برخی از مددجویان پرجمعیت در سه مرحله توزیع شد.

    میرشکار با تأکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته تعداد هفت هزار و ۱۶۵ خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند ادامه داد: در ماه رمضان پنج هزار و ۱۰۰ پرس غذای گرم به درب منازل مددجویان برده شد و از چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان هم در رستوران‌ها پذیرایی شد.

    وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان صرف درمان ۲۴ هزار نفر از مددجویان شده است خاطرنشان کرد: به تعداد ۹۶۲ نفر از مددجویان مبلغ ۷۳۰ میلیون تومان کمک‌هزینه اجاره مسکن از سقف ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان داده‌ شده است.

    مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه طرح‌هایی که برای ۱۰ روستای استان در نظر گرفته بودیم که در حال اجرا بوده و به زودی رونمایی خواهد شد، گفت: مبلغ ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی هزار و ۴۱۵ نفر از مددجویان تخصیص داده‌ شده است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.