[ad_1] ۳ مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد به گزارش شهرکریمه عبدالله جلالی با تأکید بر همراهی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی در جهت ساماندهی وضعیت کارگران و جلوگیری از تجمع آن‌ها در میادین اظهار داشت: شهرداری در اجرای این طرح به‌خوبی واردشده و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد. […]

[ad_1]

۳ مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد

۳ مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد

به گزارش شهرکریمه عبدالله جلالی با تأکید بر همراهی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی در جهت ساماندهی وضعیت کارگران و جلوگیری از تجمع آن‌ها در میادین اظهار داشت: شهرداری در اجرای این طرح به‌خوبی واردشده و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم و پذیرفته‌شده شورای اسلامی قم، ساماندهی وضعیت کارگران روزمزد است و دراین‌باره پیگیری لازم را داریم، افزود: سه‌نقطه موقت برای طرح ساماندهی این کارگران در سطح شهر در نظر گرفته‌شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر آماده شود، برای فاز دوم نیز راهکار تثبیت انجمن صنفی این است که ساختمانی موقت از طرف مدیریت شهری تأمین و اجاره شود تا بتوان این سه‌نقطه موقت را مدیریت و ساماندهی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شهرداری، زمین در مرکز هسته‌ای شهر ندارد و تأمین آن با دشواری‌هایی همراه است، اما آمادگی لازم وجود دارد که هر کجا زمین مناسب و مطلوبی وجود داشته باشد، آن را در اختیار این طرح قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن تأمین زمین باید به‌صورت لایحه مطرح شود، چراکه تأمین آن شرایط خاص و در تملک یا واگذاری نیز قواعد ویژه‌ای وجود دارد، ابراز کرد: بر اساس قانون، تمامی املاکی که در اختیار شهرداری است، اموال به شمار رفته و باید با حفظ مالکیت در اختیار مجموعه‌ای قرار بگیرد یا با قیمتی مناسب واگذار شود، این مباحث درازمدت است و در شرایط فعلی باید برای دوره‌ای کوتاه‌مدت، مشکل کارگران را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: شورا و مدیریت شهری علاقه‌مند به شکل‌گیری مجموعه‌ای منسجم و درشان کارگران است و از خدمات شهری تقاضا داریم با بانک اطلاعاتی املاک وارد مذاکره و زمینی مناسب انتخاب شود و هرچند این ساماندهی دارای فرآیندی است، اما به دنبال راهکار باشیم تا زمین شناسایی شود.

وی توسعه خدمات الکترونیک به شهروندان را در پیشگیری از شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این عرصه پایه و اساس مهمی در شکل‌گیری و ارائه خدمات است و شورای پنجم نیز دو هدف مهم در خدمات الکترونیک و شهر هوشمند را در دستور کار خود داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شورای شهر در جهت تحقق اهداف در سال ۹۷ موافقت کرد که سازمان فاوا در شهرداری شکل بگیرد و یک منابع برای این ظرفیت و تشکیلات مستقل ویژه شهر هوشمند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سازمان فاوای شهرداری قم، ظرفیتی مهم در تحقق خدمات الکترونیک و شهر هوشمند به شمار می‌رود و در این مدت در حال فعالیت و اقدامات مهمی را به سرانجام رسانده است، گفت: یکی از مسائل مهم در مدیریت شهری و از دغدغه‌های شهروندان، الکترونیکی کردن صدور پروانه‌های ساختمانی است، چراکه دریافت آن با اتلاف وقت و رفت‌وآمدهای زیاد همراه بوده و مدیریت شهری بنا دارد صدور مجوز به‌صورت الکترونیکی را به‌طور کامل به نتیجه برساند.

جلالی یکی از ظرفیت‌های مهم را داشتن فیبر نوری مستقل برای شهرداری قم در تمام سطح شهر دانست و افزود: این ظرفیت، شهر قم را متمایز از بسیاری از شهرهای کشور کرده است، اخیراً نیز با یکی از اپراتورهای کشوری قراردادی انجام شد تا سرمایه‌گذاری هنگفتی در قم شکل بگیرد و بتوانیم فضای بهتری را برای خدمات ارائه دهیم.

وی در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری قم نیز بیان کرد: بسیاری از شهروندان اطلاعی از لایحه بودجه شهرداری و تعرفه عوارض نداشتند، به همین دلیل با ایجاد سامانه شفافیت، لوایح و مصوبات و سرفصل بودجه و تعرفه عوارض در آن بارگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در تلاشیم خدمات الکترونیک و شهر هوشمند را بپیمائیم تا شهروندان با کمترین مراجعات به مجموعه مدیریت شهری، بیشترین خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]