[ad_1] ۳ هزار بسته معیشتی توسط اداره کل اوقاف استان میان نیازمندان قمی توزیع می شود به گزارش شهرکریمه اوایل اسفندماه بود که ویروسی مهلک و ناخوانده همه معادلات شهر قم و بعدها کشور را به هم زد اما این ویروس با توجه به این که مهمانی ناباور و خطرناکی بود سبب هم دلی، انسجام […]

[ad_1]

۳ هزار بسته معیشتی توسط اداره کل اوقاف استان میان نیازمندان قمی توزیع می شود

۳ هزار بسته معیشتی توسط اداره کل اوقاف استان میان نیازمندان قمی توزیع می شود

به گزارش شهرکریمه اوایل اسفندماه بود که ویروسی مهلک و ناخوانده همه معادلات شهر قم و بعدها کشور را به هم زد اما این ویروس با توجه به این که مهمانی ناباور و خطرناکی بود سبب هم دلی، انسجام و یکپارچگی بین ملت، دولت و گروه های جهادی و نیروهای ارتش و سپاه شد.

مساجد به پایگاه های مهم جمع آوری بسته های معیشتی تبدیل شد تا جایی که در استان ۳ مرحله مهم رزمایش هم دلی و مواسات مومنانه اجرا شد، گروه های جهادی پای کار آمدند و طلاب کمر همت بستند و به مناطق محروم و کم برخوردار و یا خانواده هایی که در این روزهای کرونایی دشوار آسیب و ضربه خوردند دست هم دلی به سوی آنها کشیدند.

امروز هم که به روزهای آخر ماه صفر می رسیم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان طرح «شمیم حسینی» که تا سال های گذشته به برگزاری نمایشگاه به حمایت و پشتیبانی از هیئت های عزاداری حسینی فعالیت داشت اکنون با توجه به شرایط بحرانی استان به سمت اجرای طرح بزرگ مواسات و همدلی مومنانه این طرح معنوی ختم شد.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در حاشیه این مراسم گفت: سال گذشته شمیم حسینی در قالب برپایی نمایشگاه و حمایت‌ها از هیئات مذهبی بود اما امسال با توجه به شرایط کشور و استان برنامه‌ریزی و حمایت‌ها از طرح شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های محروم و مستمند در قالب این طرح برنامه ریزی شده است .

به گفته وی؛ از ابتدای شیوع بحران کرونا ۳ مرحله این طرح نوروز و ماه مبارک رمضان  اجرا و در این مرحله که مرحله چهارم است ۳ هزار بسته معیشتی توزیع می شود، قرار است مرحله پنجم این طرح با توزیع ۳ هزار بسته معیشتی دیگر هم اجرا شود که این دو مرحله ۲ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی عنوان کرد: هزینه مواد غذایی از محل موقوفات بقاع متبرکه استان است که مرتبط با این نوع از وقف تامین و هزینه شده است، هربسته معیشتی توزیعی شامل، برنج؛ روغن و رب گوجه فرنگی و ماکارونی است که تا پایان صفر به دست خانواده های کم برخوردار خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]