[ad_1] ۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند به گزارش شهرکریمه سید محسن میرهادی پیرامون فضاسازی و آمادگی شهر برای ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امروز مراسم نمادین سیاه‌پوش کردن شهر در گلزار شهدا به‌صورت ویژه با حضور مسئولان شهرداری دنبال شده و شاهد دگرگون شدن چهره شهر خواهیم بود. […]

[ad_1]

۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند

۳۰ بوستان شهری قم آماده برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند

به گزارش شهرکریمه سید محسن میرهادی پیرامون فضاسازی و آمادگی شهر برای ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امروز مراسم نمادین سیاه‌پوش کردن شهر در گلزار شهدا به‌صورت ویژه با حضور مسئولان شهرداری دنبال شده و شاهد دگرگون شدن چهره شهر خواهیم بود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری در ایام محرم گفت: کارهای بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته، حتی اهدای پرچم‌های مشکی به منازل در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرارگرفته است.

وی به بیان اقدامات حوزه روابط عمومی و تبلیغات شهری برای عزاداری محرم پرداخت و عنوان کرد: طراحی و چاپ بیش از هزار مترمربع بنر خاص پیام‌های بهداشتی و کرونایی، خاص عزاداری ایام محرم و هزار و ۵۰۰ مترمربع بنر با موضوع  محرم و هشتک‌های “هر خانه یک حسینیه” و عرض ارادت، حفظ سلامت در بیش از دویست نقطه شهر در حال اتفاق افتادن است.

میرهادی با اشاره به تشکیل ستادی با محوریت شهردار قم در مجموعه شهرداری گفت: این ستاد شامل هشت کمیته اجرایی، فرهنگی، تبلیغات، زیباسازی، حمل‌ونقل، ایمنی، تخلفات شهری و فضای سبز می‌شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان در دستور کار قرار گرفتن سیاه‌پوش کردن سطح شهر به‌صورت هماهنگ مطرح کرد: سیاه‌پوش کردن مبادی ورودی شهر، هسته مرکزی شهر، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به‌صورت کامل در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسمات اولویت را مدارس و فضاهای باز قراردادیم، همچنین هماهنگی لازم برای ارائه خدماتی که باید به هیئات داده شود انجام‌شده است.

میرهادی مطرح کرد: طی جلساتی که با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم داشتیم درخواست‌هایی بر اساس درخواست‌های هیئات به شهرداری اعلام کردند که برخی از این درخواست‌ها متناسب با فضای فیزیکی نبود و نیاز به یک جمع‌بندی و جانمایی مجدد بود که این کار هم در دستور کار قرارگرفته تا به‌صورت کامل انجام شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰ بوستان شهرداری آماده برگزاری مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم به‌منظور اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی طرح هر خانه یک حسینیه با موضوع نصب پرچم‌های مشکلی بر درب منازل را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و درخواست نصب پرچم در محل زندگی‌شان را داشته باشند که این کار به همراه تشکل‌های فراگیر تبلیغ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

میرهادی از ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم خبر داد و تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ ایستگاه صلواتی درخواست صدور مجوز داشتند که با هماهنگی‌های صورت گرفته این ایستگاه‌ها منتفی شده و اجازه برپایی ایستگاه‌ها را نخواهند داشت.  

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم در پایان به  آماده‌سازی اکیپ‌های سیار اشاره و ابراز کرد: در صورت نیاز به  دادن تذکرات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم و هیئات، این کار با خودروهای آتش‌نشانی و تخلفات شهری به‌صورت کامل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]