[ad_1] ۳۰۰ طلبه حافظ قرآن در مساجد قم حلقه‌های قرآنی تشکیل می‌دهند‌ به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی مسئول موسسه بیت الاحزان استان قم در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، این موسسه فعالیت‌های خود را از سال ۷۱ با محوریت قرآن کریم آغاز کرد. وی […]

[ad_1]

۳۰۰ طلبه حافظ قرآن در مساجد قم حلقه‌های قرآنی تشکیل می‌دهند‌

۳۰۰ طلبه حافظ قرآن در مساجد قم حلقه‌های قرآنی تشکیل می‌دهند‌

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی مسئول موسسه بیت الاحزان استان قم در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، این موسسه فعالیت‌های خود را از سال ۷۱ با محوریت قرآن کریم آغاز کرد.

وی افزود: دفتر موسسه بیت الاحزان در استان قم به مدت ۵ سال است که راه‌اندازی شده و مرکز شبانه‌روزی قرآن کریم نیز ۳ سال است که فعالیت می‌کند.

مسئول موسسه بیت الاحزان استان قم تصریح کرد: در مرکز شبانه‌روزی قرآن کریم که وابسته به موسسه بیت الاحزان است قرآن آموزان به یک سال قرآن را فرامی‌گیرند و اکثراً طلاب هستند و از ۲ هزار حافظ حدود ۷۰۰ حافظ طلبه هستند که از این تعداد ۳۰۰ نفر از طلاب حافظ کل شدند و در قم مستقر هستند و در برنامه‌های مختلف در مساجد حلقه‌های قرآنی تشکیل می‌دهند.

لیمویی ادامه داد: مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن امام سجاد(ع)که متعلق به موسسه بیت الاحزان است تنها مرکز شبانه‌روزی در استان قم است که در مدت ۳ سال ۲۰۰ حافظ دارد که ۵۰ حافظ کل قرآن و بقیه حافظ ۳ الی ۴ جز هستند.

وی گفت:موسسه بیت الاحزان ۴ شعبه در سطح استان قم دارد که دو شعبه در پردیسان، یک شعبه در خیابان ارم و یک شعبه در خیابان باجک در حال راه‌اندازی است.

مسئول موسسه بیت الاحزان استان قم با بیان اینکه شعبه‌های روزانه بیت الاحزان سالیانه ۱۰ حافظ کل تحویل می‌دهد،افزود: از مرکز شبانه‌روزی نیز در طول سال ۱۵ الی ۲۰ نفر حافظ کل قرآن کریم می‌شوند و در طول سال ۳۰ حافظ کل قرآن کریم تحویل جامعه می‌دهیم.

لیمویی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی موسسه بیت الاحزان خاطرنشان کرد:در طول سال از ۱۸۰ شعبه‌ای که در کشور داریم ۳۰۰ حافظ کل قرآن کریم تحویل جامعه می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]