×
×

شهرکریمه – ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در قم در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

  • کد نوشته: 30573
  • [ad_1] ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در قم در سال ۹۹ اجرایی می‌شود به گزارش شهرکریمه حسن عندلیب امروز در دومین جلسه کمیته اقتصادی،اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: در زمینه اشتغال روستایی می‌توانیم پروژه‌هایی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد به سرانجام برسانیم. وی […]

    شهرکریمه – ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در قم در سال ۹۹ اجرایی می‌شود
  • [ad_1]

    ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در قم در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

    ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در قم در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

    به گزارش شهرکریمه حسن عندلیب امروز در دومین جلسه کمیته اقتصادی،اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری اظهار داشت: در زمینه اشتغال روستایی می‌توانیم پروژه‌هایی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد به سرانجام برسانیم.

    وی با بیان اینکه این ستاد در جهت اشتغال خرد، فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان و روستاهای قم بر عهده دارد، افزود: در استان قم، ظرفیت‌های فراوانی در خصوص اشتغال روستایی از طریق شرکت‌های تعاونی وجود داشته که هنوز به‌طور کامل از آن استفاده‌نشده و خلأهایی وجود دارد.

    مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم اضافه کرد: روستائیان در قالب شرکت تعاونی می‌توانند سرمایه‌گذاری بیشتر و اشتغال فراوان‌تری به وجود بیاورند که در قم مغفول مانده است.

    وی با اشاره به طرح‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی امام در قم خاطرنشان کرد: در طرح مصوب سال ۹۸، تعداد ۳۰۰ طرح و ۳۴۰ نفر اشتغال‌زایی تعریف شد که در اهلیت سنجی برای روستاها، ۹۲۵ نفر اشتغال برای ۳۹۰ طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

    عندلیب عنوان کرد: در این میان ۲۴۵ طرح نهایی و وام مورد مصوب پرداخت شد که حجم سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد ریال و ۷۴۱ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بود، اگرچه برنامه ما برای ۳۰۰ طرح بود اما شیوع کروناویروس در پایان سال گذشته مشکلاتی را در جهت اشتغال به وجود آورد و موجب شد طرح به‌طور کامل محقق نشود.

    وی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی ویژه ۱۰۰۰ نفر در قم مصوب شد که عمدتاً مشاغل خرد و جدا از فعالیت شرکت‌های تعاونی است، گفت: از این ۳۵۰ طرح، ۵۳ نفر از سال قبل در جهت دریافت وام جامانده بودند که به بانک معرفی شدند و ۹۴ نفر نیز در ابتدای سال معرفی کرده‌ایم که درمجموع ۱۵۰ نفر از افراد را شامل می‌شود و ۲۰۰ نفر دیگر نیز در نوبت قرار دارند.

    مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم گفت: برای این ۲۰۰ نفر در روستاهای قم هدف‌گذاری شده است تا طبق اقلیم و شرایط روستایی بتوانند طرح‌های خود را به سرانجام برسانند.

    وی افزود: در یک طرح بسیار اثرگذار، اگر دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مبلغی را به اشتغال اختصاص دهند و آن را در اختیار ما قرار دهند، ۵ برابر آن را در جهت اشتغال به کار می‌گیریم که این طرح می‌تواند بخش زیادی از بیکاری در سطح روستایی را از میان ببرد.

    عندلیب خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای کل کشور در سال جاری۲۲۴ هزار شغل شامل ۱۸۰ هزار اشتغال‌زایی برای آسیب‌دیدگان کرونا بر عهده دارد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.