[ad_1] ۵ کارگروه مردمی و خیرین سلامت ویژه مقابله با کرونا در قم تشکیل شد به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات تمامی نیروهای مردمی و داوطلب خدمت به مردم اعم […]

[ad_1]

۵ کارگروه مردمی و خیرین سلامت ویژه مقابله با کرونا در قم تشکیل شد

۵ کارگروه مردمی و خیرین سلامت ویژه مقابله با کرونا در قم تشکیل شد

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد مردمی و خیرین سلامت مبارزه با کرونا که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات تمامی نیروهای مردمی و داوطلب خدمت به مردم اعم از مجمع خیرین سلامت، سازمان‌های مردم‌نهاد، مواکب اربعینی، فعالان اقتصادی و قرارگاه مردمی بر لزوم وحدت و هماهنگی بیشتر در خدمت‌رسانی و عدم موازی کاری تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای اعلام وجود ویروس کرونا در قم، اظهار داشت: علاوه بر پیگیری‌ها جهت تخصیص اعتبار موردنیاز جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های نیمه‌تمام استان در ابتدا دو بیمارستان به‌منظور درمان بیماران کرونا مدنظر قرار گرفت که با توجه به افزایش مراجعین به تعداد بیمارستان‌ها افزوده شد.

استاندار قم با اشاره به پیش‌بینی افزایش تخت‌های بیمارستانی به‌صورت سیار در صورت وجود موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان افزود: تاکنون نیروی‌های سپاه و ارتش علاوه بر همکاری با شهرداری در ضدعفونی معابر شهر در ایجاد بیمارستان‌های سیار در استان اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند که از آن‌ها قدردانی می‌شود.

وی تشکیل ستاد مردمی و خیرین سلامت در امر مبارزه با کرونا را به‌منظور مدیریت نحوه کمک‌رسانی، اولویت‌بندی بر حسب نیاز و توزیع هدفمند اقلام موردنیاز اعلام و خاطرنشان کرد: با مشارکت، همکاری، عدم موازی‌کاری و هماهنگی منظم نیروهای مردمی و خیرین به‌سرعت بیشتری در روند درمان و کنترل بیماری دست خواهیم یافت.

استاندار قم بر تشکیل کارگروهی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد و با همکاری نهادهای حمایتی استان و با نظارت اداره کل امور اجتماعی استانداری به‌منظور برنامه‌ریزی و بسترسازی آموزش و مشارکت‌پذیری عمومی در رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد.

سرمست تأمین منابع و امکانات موردنیاز پزشکی و بیمارستانی را مورداشاره قرار داد و مشارکت در این زمینه را با محوریت مجمع خیرین سلامت را مورد اهمیت دانست.

وی مشارکت مردمی در تأمین، تولید و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز مردم را به کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی با همکاری فعالان اقتصادی استان و با نظارت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سپرد.

استاندار قم جلب مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در سطح استان در حین و پس از بحران کرونا را به قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت (س) سپرد.

سرمست همچنین مشارکت مواکب اربعینی را در مقابله با بیماری کرونا را مورداشاره قرار داد و معاونت امور زائرین را مسئول برنامه‌ریزی و مشارکت این مواکب در شرایط بحران کرونا قرار داد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]