×
×

آیت الله مکارم در درس خارج:
شورای عالی فضای مجازی به فکر ساماندهی و اصلاح فضای مجازی باشد

  • کد نوشته: 3184
  • حضرت آیت الله مکارم شیرازی که بارها از مشکلات فضای مجازی و آسیب هایی که از این ناحیه متوجه خانواده ها، جامعه و نظام می شود، ابراز تاسف و نگرانی کرده بود، این بار از شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن را رییس جمهور عهده دار است، خواست برای اصلاح این فضاها کاری بکنند. […]

    شورای عالی فضای مجازی به فکر ساماندهی و اصلاح فضای مجازی باشد
  • حضرت آیت الله مکارم شیرازی که بارها از مشکلات فضای مجازی و آسیب هایی که از این ناحیه متوجه خانواده ها، جامعه و نظام می شود، ابراز تاسف و نگرانی کرده بود، این بار از شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن را رییس جمهور عهده دار است، خواست برای اصلاح این فضاها کاری بکنند.

    به گزارش شهرکریمه، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، از وجود ربا در سیستم بانکی انتقاد و بر لزوم اصلاح جدی نظام بانک ها تاکید کرد.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: برخی از بانک ها برای دیرکرد جریمه می گیرند و همچنین جریمه مضاعف برای این مساله نیز می گیرند؛ در حالی که باید برای افرادی که توان پرداخت ندارند مهلت قرار داد. متاسفانه بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است.

    این مرجع تقلید از این که بانکداری کشور هنوز اسلامی نشده ابراز تاسف کرد و ربا را در ردیف اعلان جنگ خدا با انسان دانست.

    وی با استناد به روایاتی ریختن آبروی افراد را گناهی بزرگ دانست و گفت: متاسفانه در فضای مجازی به راحتی هر چه تمام تر آبروی افراد را می برند، گاهی آبروی جامعه، نظام و اسلام را می برند که این از بزرگ ترین گناهان است.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبیین آسیب های فضای مجازی گفت: روز گذشته با برخی از مسؤولان قضایی تماس داشتم، گفتند بسیاری از مشکلات خانوادگی و طلاق ها ناشی از فضای مجازی می شود، ارتباط های نامشروع، متهم ساختن خانواده ها و پاشیدن تخم بدبینی و کینه ها از همین جا است.

    این مرجع تقلید افزود: تعجب می کنم یکی از مسؤولان گفته بود پنج تا ده درصد فضای مجازی آلوده و خراب است! اینها با مسؤولان قوه قضاییه تماس داشته باشند و آمارها را بگیرند.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی هم می شود استفاده درست کرد و در مقابل امکان استفاده نادرست نیز از آن وجود دارد؛ ما عرض کرده ایم این مساله راه دارد و باید به فکر شبکه اطلاعات ملی و در اختیار قرار دادن پهنای باند به آن بود نه این که پهنای باند را در اختیار شبکه های فاسد خارجی قرار دهند.

    این مرجع تقلید بیان داشت: نمی دانیم چرا خیلی ها برای این مطلب دل نمی سوزانند، در حالی که سرنوشت جامعه بویژه نسل جوان با فضای مجازی گره خورده است؛ این که چرا نسبت به این مساله بی تفاوت هستند برای ما جای سؤال است.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان، دستگاه ها و شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن با رییس جمهور است به فکر این مساله باشند. امیدواریم گوش شنوایی برای این سخنان و دغدغه ها پیدا شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.