×
×

شورای مجتهدان رسانه‌ای تشکیل شود

  • کد نوشته: 14089
  • [ad_1] جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، با بیان این که مسائل بسیاری در زمینه فیلم‌سازی وجود دارد که ممکن است فیلم سازان به جهات شرعی به آن‌ها اشراف نداشته باشند، گفت: ضروری است که روحانیون حوزه علمیه قبل از شروع کار به این مسائل پرداخته، […]

    شورای مجتهدان رسانه‌ای تشکیل شود
  • [ad_1]

    جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، با بیان این که مسائل بسیاری در زمینه فیلم‌سازی وجود دارد که ممکن است فیلم سازان به جهات شرعی به آن‌ها اشراف نداشته باشند، گفت: ضروری است که روحانیون حوزه علمیه قبل از شروع کار به این مسائل پرداخته، زوایای این مسأله را بررسی کرده و ابهامات موجود در این زمینه را برای فیلم‌سازان برطرف کنند.

    نظرات متفاوت حوزه علمیه درباره آثار هنری و آسیب‌های آن

    بازیگر سریال یتیم خانه ایران با اشاره به این که جامعه روحانی ما در شرایط امروز چند دسته هستند، گفت: یکسری از مسائل را تصور کنید که مرتبط با قصه‌های قرآنی، دینی و ارزشی است؛ اما هنگام ساخت و انتشار آن، نظرات متفاوتی از سوی روحانیون داده می‌شود و هرکدام یک نظر خاص ارائه می‌دهند.

    وی با اشاره به نظرات مختلف جامعه حوزوی کشور درباره آثار هنری و آسیب‌های آن بیان کرد: این تفاوت دیدگاه‌ها، فیلم‌سازان و کارگردانان را دچار شک و شبهه کرده و او را در تشخیص مسیر انتخاب شده به تردید می‌اندازد که آیا راه پیش رو درست است یا خیر؟

    تفاوت دیدگاه‌ها، فیلم‌سازان و کارگردانان را دچار شک و شبهه کرده و او را در تشخیص مسیر انتخاب شده به تردید می‌اندازد که آیا راه پیش رو درست است یا خیر؟

    ضرورت تشکیل شورایی متشکل از مجتهدان رسانه‌ای

    دهقان در ادامه راهکاری برای برون رفت از این مشکل ارائه کرده و می‌گوید: به نظر بایستی دوستان حوزه علمیه به خصوص کسانی که اهل وادی هنر بوده و در این زمینه فعالیت می‌کنند، شورایی از خود روحانیون تشکیل دهند که چندین مجتهد و نظریه پرداز دارای سواد هنری و رسانه‌ای در آن حضور داشته باشد.

    وی در این باره تأکید کرد: این شورا باید تشکیل شود تا هنگام ساخت یک فیلم قرآنی و دینی، مشکلات عدیده‌ای سر راه فیلم‌ساز قرار نگیرد و نویسنده و فیلم سازان جامعه بر اساس این نظرات، خط و مشی خود را تعیین کرده و اثر هنری خود را آغاز کنند.

    بازیگر سریال یوسف پیامبر در پایان بیان کرد: فیلم ساز باید به صورت قطعی بداند که چه اتفاقاتی در فلان زمان رخ داده است یا خیر، یا مطرح کردن فلان مسأله در فیلم و سریال درست است یا نادرست، شرعی است یا خلاف شرع، قانونی است یا خیر، به همین جهت نیازمند سنجه‌ ارزیابی در این زمینه است./۸۷۶/ت۳۰۲/س

    خبرنگار: مهدی شاهی

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.