[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام نشان دادند که می‌توان با عمر کوتاه نیز کارهای اساسی انجام داد و در عین رعایت عفاف و حجاب می‌توان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام نشان دادند که می‌توان با عمر کوتاه نیز کارهای اساسی انجام داد و در عین رعایت عفاف و حجاب می‌توان در جامعه تأثیرگذار بود و تمدن ساز شد و مهاجر الی الله بود.

وی افزود: ایشان در قامت یک زن با طاغوت زمان خود درافتادند و همانند عمه‌شان حضرت زینب(س) بر مستکبران شوریدند و آنان را از کاخ پایین کشیدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: خداوند به این بانوی با کرامت مقامی داد که امام صادق علیه السلام از مقام آن حضرت این‌گونه یاد کردند که «همه شیعیان به برکت شفاعت این بانو بهشتی هستند» و سه امام معصوم به زائران آن بانو، وعده بهشت داده‌اند.

دشمنان می‌خواهند به چهره قم ضربه بزنند

وی با تأکید بر اینکه مجاوران و زائران و مردم قم باید حریم آن حضرت را حفظ کنند، افزود: دشمنان می‌خواهند به چهره قم ضربه وارد کنند که باید مراقب بود.

آیت الله سعیدی افزود: در اغتشاشات اخیر یکی از شهرهایی که توطئه دشمنان قرار گرفته شهر مقدس قم بود اما این قمی‌ها بودند که به آنان اجازه فتنه‌گری ندادند و قمی‌ها همواره بر فراز تاریخ می‌درخشند.

وی با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر، روز دانشجو بیان داشت: در این روز دانشجویان خشم خود را علیه آمریکای پیمان شکن نشان می‌دهند

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه دانشجویان در این روز توسط رژیم طاغوت به گلوله بسته شدند، گفت: در این روز خاطره شهیدان دانشجو که علیه آمریکایی‌ها فریاد بر آورده بودند گرامی داشته می‌شود و دانشجویان فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مناسب است مجلس شورای اسلامی در مدت باقی مانده بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص قانون جامع انتخابات به گونه‌ای عمل کند که از فساد مالی اخلاقی و سیاسی و نفوذ دشمن جلوگیری شود.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: باید بستری مناسب برای شکل‌گیری مجلسی انقلابی و قانونی و با انگیزه مبارزه با فساد فراهم شود.

شورای نگهبان از ورود افراد نفوذی به مجلس جلوگیری کند

وی افزود: شورای نگهبان می‌بایست از ورود افراد نفوذی به مجلس شورای اسلامی ممانعت به عمل آورد و مردم نیز از شورای نگهبان انتظار دارند آن دسته از نمایندگان که در دوره کنونی با مواضع و کارهای خود به نفع استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و به نفع فتنه گران کار می‌کردند با ابزارهای قانونی آن‌ها را رد صلاحیت کند.

امام جمعه قم تصریح کرد: نباید اجازه ورود این افراد به مجلس که جایگاه آیت الله مدرس‌هاست داده شود و کسانی که به جای غم مردم، غم فتنه‌گران را می‌خورند نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند و کسانی که به نفع دشمن و علیه نهضت پیمان‌ها و سندها را امضا می‌کنند نباید به مجلس راه یابند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان با هیچ کس تعارف ندارد و ملت ایران هموار از اقدامات انقلابی و قانونی شورای نگهبان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

مردم باید برای رأی دادن حجت شرعی داشته باشند

آیت الله سعیدی گفت: شورای نگهبان به حداقل‌های صلاحیت‌ها اکتفا می‌کند اما مردم باید برای رأی دادن حجت شرعی داشته باشند و از این رو باید یا خود در مورد افراد به این نتیجه برسند و یا از افراد مطلع بپرسند.

وی خطاب به مسئولان اجرایی انتخابات نیز گفت: رأی مردم حق الناس است که دستگاه‌های اجرایی باید امانت‌دار ملت باشند.

[ad_2]