×
×

شیراز|ضرورت امروز جامعه پشتیبانی از کالای ایرانی هست

  • کد نوشته: 9709
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ، حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام شامگاه چهارشنبه در دیدار و جمع استادان دانشگاه‌های شیراز گفت: درباره پشتیبانی از کالای ایرانی به تاریخ ۵۰۰ سال پیش نیز که بر می‌گردیم، جامعه ما در باب مسئله های اقتصادی دچار مشکلاتی بوده هست. وی با اشاره به […]

    شیراز|ضرورت امروز جامعه پشتیبانی از کالای ایرانی هست
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، ، حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام شامگاه چهارشنبه در دیدار و جمع استادان دانشگاه‌های شیراز گفت: درباره پشتیبانی از کالای ایرانی به تاریخ ۵۰۰ سال پیش نیز که بر می‌گردیم، جامعه ما در باب مسئله های اقتصادی دچار مشکلاتی بوده هست.

    وی با اشاره به تولید پارچه قلمکار در عرصه صنعت های دستی گفت: در تاریخ صنعت های دستی ایران آمده هست که پارچه قلمکار ایرانی از روزی درست گردید که مردم نگاه کردند دیبای چینی دارد بازار ایران را می‌گیرد. آن زمان ما کرباس تولید می‌کردیم و کرباس نمی‌توانست با دیبا رقابت کند، قلمکارش کردند تا بتواند با دیبا رقابت داشته باشد.  

      امام جمعه شیراز با بیان اینکه اقتصاد برای خودش چهارچوب‌هایی دارد، اضافه کرد: امکان دارد به طور مقطعی و موقت بگوئیم که کار دیگری کنیم تا فضای بازار از دستمان بیرون نرود اما نمی‌شود به طور ابدی این کار را کرد.  

     نماینده ولی فقیه در استان فارس گفته بود: در حال حاضر در وضع خاصی جای گرفتیم و باید کاری کنیم که زمین نخوریم، تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد پشتیبانی از کالای ایرانی نشان می‌دهد که در وضع ویژه‌ای جای گرفتیم و ضرورت‌هایی هست که باید از کالای ایرانی پشتیبانی نماییم.  

      دژکام با بیان اینکه در باب مسائل انقلابی بسیار شعار می‌دهیم اما ایمان به اینکه باید کاری کنیم در ما ضعیف هست، عنوان نمود: باید تصمیم‌گیری جدی در مورد آموزش، درباب اقتصاد و دیگر مباحث گرفته گردد اما هم حالا نیز بسیاری از تصمیم های جدی کشور را سمبل کردیم برای نمونه خصوصی‌سازی به خصولتی تبدیل گردد. 

    امام جمعه شیراز خطاب به استادان دانشگاه‌های شیراز گفته بود: اگر تصمیم نگیریم و شما که در جایگاه ها تصمیم‌ساز هستید به مردم آگاهی ندهید دو مرتبه هم همین مسائل تکرار می‌شود و هیچ وقت هم عملی نمی‌شود. 

     

     نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد شبهه هزینه‌های مراسم‌های دیدار و افطاری تصریح نمود: هزینه‌های این نشست ها را اوقاف از محل موقوفاتی که برای افطار مدنظر داشته شده، می‌پردازد و این ذهنیت ایجاد نشود که هزینه‌ها از جای دیگری تامین می‌شود.  

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.