×
×

شیرینی به آب قم باز می گردد

  • کد نوشته: 3754
  • علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پایان عملیات انشعاب گیری از خط کوچری به قم خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت آینده کیفیت شیرینی آب قم به وضعیت قبل باز می‌گردد. به گزارش شهرکریمه به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور از […]

    شیرینی به آب قم باز می گردد
  • علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پایان عملیات انشعاب گیری از خط کوچری به قم خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت آینده کیفیت شیرینی آب قم به وضعیت قبل باز می‌گردد.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور از اتمام عملیات انشعاب گیری از خط انتقال سدکوچری به قم برای احداث نیروگاه برقابی خبر داد و گفت: از روز گذشته جریان انتقال آب از تصفیه‌خانه به شهر قم با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه برقرار شد.

    وی با اشاره به حجم ذخیره آب وجود در خطوط انتقال و مخازن ذخیره اظهار داشت: با تخلیه این آب از خطوط انتقال و مخازن ظرف ۲۴ ساعت آینده کیفیت آب در شهر به وضعیت قبل باز می‌گردد.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم در مدت ده هفته‌ای اجرای این پروژه، اظهار داشت: امیدواریم با احداث نیروگاه برقابی که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است بتوانیم گامی هر چند کوچک در تأمین برق مورد نیاز کشور برداریم.

    یادآور می‌شود نیروگاه برقابی با استفاده از فشار آب ورودی به تصفیه‌خانه آب قم، با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و سالیانه توان تولید ۲۰ میلیون کیلووات ساعت برق را دارد  ضمن اینکه در کاهش انتشار ۱۱ میلیون کیلوگرم دی اکسید کربن در سال موثر است.

    عملیات انشعاب گیری برای احداث این نیروگاه، از خط انتقالی آب از سد کوچری به قم که تأمین‌کننده اصلی آب قم است نیز طی دو هفته انجام شد و طی این مدت آب شهر قم از جمله سد ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی داخل شهر و دشت علی‌آباد تأمین شد که تغییراتی در مزه و شوری آب به وجود آورد.

    با پایان یافتن عملیات انشعاب گیری مجدداً جریان آب شیرین سر شاخه‌های دز به قم برقرار شد و از روزهای آینده آب قم باکیفیت مطلوب‌تر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.