به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر قم در سالن نشست ها ساختمان شهید باکری برگزار گردید. در این جلسه، ریاست کمیسیون حقوقی و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر قم در سالن نشست ها ساختمان شهید باکری برگزار گردید.

در این جلسه، ریاست کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عارضه ها قطع اشجار گفت: روند فعلی و ایده ای در این زمینه علت تغییر قاعده و نقض قانون بوده و در شورای حل اختلاف نیز نمی‌تواند مجوز تأیید بگیرد.

حسین اسلامی اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عارضه ها قطع اشجار را مورد توجه قرار داد و  ابراز کرد: بیمه‌ها نوعاً متغیر بوده و امکان دارد بعضی وسایل نقلیه نیز بدون بیمه باشد و از این منظر این لایحه محل اشکال دارد.

وی با بیان مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات توقف خودرو در پارکینگ‌های مسقف و روباز سطح شهر تصریح نمود: تعرفه پارکینگ‌های روباز باید افزایش پیدا نماید هم کارشناسی‌های دو مرتبه در مورد آن‌ها عملیاتی گردد.

تغییر فرمول در محاسبه قطع اشجار قابل‌قبول نیست

عضو شورای شهر شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اهتمام بر اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عارضه ها قطع اشجار دنبال کرد: تغییر فرمول در این زمینه قابل‌قبول نیست، راهی که وجود دارد که سقف بیمه را به‌گونه‌ای تشریح کرد که از مقدار تعیین‌شده از ماده ۱۷ خارج نشود.

زین‌العابدین قراچولو تصریح کرد: باید سقفی معادل مبلغ بیمه برای تعیین خسارت‌های متاثر از قطع اشجار مدنظر داشته گردد.

وی با اهتمام بر اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عارضه ها قطع اشجار گفته بود: در وضع فعلی چرخه و روند کار بیشتر از ۱۰ روز کاری طول می‌کشد و علت گرفتاری و سختی برای فرد می‌شود، در زمینهٔ دریافت خسارت‌های متاثر از قطع اشجار باید سقف بیمه در تمام حالت‌ها مورد اهتمام قرار گیرد.

قراچورلو  با اشاره به اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه و عارضه ها قطع اشجار دنبال کرد: تبصره تازه ای اگر در این زمینه ایجاد گردد باید برای اشخاص خاص بدون رعایت سلیقه و بدون فراگیری صورت گیرد تا خسارت‌های ایجادشده از این بخش به‌صورت درست و دقیق ارزیابی گردد.

اشکالات شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهر شهر قم اصلاح گردید

عضو شورای شهر شهر قم نیز در قسمتی از این جلسه، با اهتمام بر اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری شهر قم و فردی واقعی گفت: ۱۲٫۵ ۵ متر از این پلاک در محدوده  عرصه در مسیر قرار دارد که درمجموع قسمت شهرداری از این ملک ۷۴ مترمربع هست.

محمود محرری با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری شهر قم با فردی واقعی دنبال کرد: این پلاک در بلوار شهید کریمی واقع‌شده که به‌صورت ۴۵ به ۵۵ درصد توافق صورت گرفته که بالغ‌بر ۷۳۲ مترمربع را دربردارنده می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری شهر قم و فردی واقعی عنوان نمود: با توجه به وضعیتی که برای تقاضاکننده به سبب مرگ اتفاق افتاده هست باید قسمت شهرداری و وضع شوارع به‌درستی مشخص گردد

عضو شورای شهر شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز بازنمایی حساب پس‌انداز کارکنان نزد بانک شهر و مسدود کردن حساب ذکر شده در بانک کشاورزی ابراز کرد: قانونی بوده که ۳ درصد از شهرداری و ۳ درصد نیز از کارکنان دریافت می‌کند تا در آینده این اشخاص بتوانند از این امکان استفاده نمایند که برای دوری از حاشیه های این حساب از بانک کشاورزی به بانک شهر جابه جا می‌شود.

مجید اخوان مورد ها تکمیلی شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار داد و  بیان کرد: کمیته انطباق بعضی اشکالات عبارتی در این شیوه‌نامه را احصا کرده هست، شهرداری در سه بند از این شیوه‌نامه اشکال عبارتی احصا و درخواست اصلاح عبارت را کرده هست.