[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با اشاره به نقش حیاتی صادرات در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: این موضوع به عنوان یک دغدغه مهم مد نظر قرار داشته و باید مزیت‌های صادراتی استان تقویت شود. وی برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های هدفمند […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با اشاره به نقش حیاتی صادرات در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: این موضوع به عنوان یک دغدغه مهم مد نظر قرار داشته و باید مزیت‌های صادراتی استان تقویت شود.

وی برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های هدفمند دولت برای کاهش مشکلات صادرکنندگان را یادآور شد و افزود: در حال حاضر نشانه‌های خوبی از بازگشت به شرایط رونق تولید در کشور وجود دارد.

استاندار قم بخش زیادی از مشکلات و موانع پیش روی صادرات را نشأت گرفته از تحریم‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در این شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، باید همه امکانات و قوانین کشور در خدمت رونق تولید و رفع موانع صادرات باشد.

وی با تأکید بر لزوم تسهیل زمینه‌های فعالیت صادرکنندگان استان قم، گفت: باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در عرصه عمل حمایت و پشتیبانی کافی انجام شود.

سرمست با اشاره به چشم انداز در نظر گرفته شده برای صادرات استان قم در سال ۹۸ تصریح کرد: صادرات پیشران توسعه استان قم محسوب می‌شود و باید همه دستگاه‌ها با حساسیت و جدیت برای رفع موانع این بخش ورود داشته باشند.

سرمست همچنین حضور موفق در بازارهای جهانی را مستلزم تولید محصولات صادرات محور دانست و گفت: عدم توجه به این موضوع در دراز مدت، باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی برای استان خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به نقش مهم دیپلماسی اقتصادی در توسعه مراودات بین المللی تصریح کرد: این موضوع باید در قالب یک برنامه ریزی هدفمند و از طریق پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی معرفی محصولات تولیدی استان در کشورهای هدف صادراتی محقق شود.

[ad_2]