وی دنبال کرد: امام‌حسین(ع) بر علیه قومی قیام کردند که حلال‌های خداوند را حرام و حرام‌های خداوند را حلال کرده و دین را تغییر داده‌بودند و نقش امام‌سجاد(ع) و حضرت زینب (س) این بود تا این واقعه را در شام تعریف کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی افزود: بعد از قیام عاشورا، دوران اختناق بسیار شدیدی تشکیل […]

صحیفه سجادیه؛ کتابی برای آشنایی مردم با حقایق دین

وی دنبال کرد: امام‌حسین(ع) بر علیه قومی قیام کردند که حلال‌های خداوند را حرام و حرام‌های خداوند را حلال کرده و دین را تغییر داده‌بودند و نقش امام‌سجاد(ع) و حضرت زینب (س) این بود تا این واقعه را در شام تعریف کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی افزود: بعد از قیام عاشورا، دوران اختناق بسیار شدیدی تشکیل شد و امامن اطهار(ع) مجال هیچ‌گونه مقابله‌ای با نظام حاکم را نداشتند و چون امام سجاد(ع) نمی‌توانستند صریحا مطالب را به گوش مردم برسانند، به همین علت به نوشتن صحیفه سجادیه روی آوردند.
وی اضافه کرد: تمامی معارف توحیدی، امامت، ارزش‌های انسانی و اخلاقی را می‌توان در صحیفه سجادیه یافت و وی در این دعاها مردم را نسبت به حقایق دین آشنا ساختند و دانش مردم را نسبت به معارف الهی تقویت کردند.
مدرس حوزه علمیه بیجار با اشاره به اینکه امام‌سجاد(ع) به سجده‌های طولانی سرشناس هستند، تصریح نمود: امام‌باقر(ع) به طور مستمر می‌فرمودند که پدرم هر زمان بلایی دفع می‌شد، نعمتی از سوی خداوند می‌رسید و یا بعد از هر نماز سجده‌های طولانی می‌‌نمود.
وی یادآور گردید: خصوصیت عبادت امام‌سجاد(ع) به گونه‌ای بود که در حقیقت تشبیه به عبادت امام‌علی(ع) می‌کردند.
انتهای پیام