×
×

صدور ۴۹ هزار سند مالکیت تک‌برگی از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در قم

  • کد نوشته: 5842
  • مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری، بیش از ۴۸ هزار سند مالکیت تک‌برگی برای مالکان املاک در دفاتر ثبت‌اسناد و املاک این استان صادر و ثبت‌شده است.

    صدور ۴۹ هزار سند مالکیت تک‌برگی از ابتدای سال ۹۵ تاکنون در قم
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سیروس سلامتی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اهداف این اداره کل اظهار داشت‌: تسریع در معاملات و سهولت در انجام آن‌یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل ثبت است.

    وی بابیان آمار اسناد ثبت‌شده در ۲ ماه نخست سال ۹۶ افزود: در ۲ ماه نخست سال جاری، ۹ هزار و ۶۰۰ و در سال گذشته نیز ۳۸ هزار و ۵۰۰ سند تک‌برگ در دفاتر اسناد رسمی استان صادرشده است.

    وی بابیان اهداف و چشم‌اندازهای اداره کل برای سال جدید تأکید گفت: شفاف‌سازی مالکیت‌ها و پیشگیری از اختلاف‌ها در مدیریت اسناد رسمی، آماده‌سازی بسترهای مورد نیاز برای گسترش خدمات مجازی و الکترونیک در سازمان ثبت، کاهش پرونده‌های مراجع قضایی در حوزه املاک و تعارض‌های ملکی و ارتقاء ضریب امنیتی اسناد مالکیت از اهداف این اداره کل است.

    سلامتی ادامه داد: پیشگری از وقوع جعل و تزویر با نصب هلوگرام و شماره جام از اهداف اصلی اداره کل است و همچنین تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی نیز در جنبه اهداف ما قرار دارد.

    وی با اشاره به آمار اسناد به ثبت رسیده گفت: بالغ‌بر ۳۴۰ جلد سند مالکیت برای واحدهای مربوط به مسکن مهر در استان صادر شده و اداره کل آمادگی دارد هر تعداد درخواست که برسد برای صدور سند به آن‌ها کارهای لازم را بکند.

    سلامتی با اشاره به تعهدات استان در زمینهٔ ساخت مسکن مهر تأکید کرد: تعهدات استان قم در این زمینه بالغ‌بر ۴۶ هزار واحد مسکن مهر بوده که تاکنون بیش از ۴۳ هزار واحد آن تکمیل و واگذار شده است.

    سلامتی با مقایسه میزان ازدواج در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ گفت: در ۲ ماه نخست سال ۹۶، یک هزار و ۶۱۵ و در مدت مشابه سال قبل، یک هزار و ۷۱۹ واقعه ازدواج در دفاتر ثبت‌اسناد قم به ثبت رسیده است.

    وی با بیان منتفع‌شدن بانک‌ها از وصول معوقات بانکی توسط دفاتر ثبت‌اسناد است، گفت: در ۲ ماه نخست سال ۹۵ بالغ‌بر ۶۵ میلیارد ریال و در دو ماه نخست امسال نیز ۱۰۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال معوقات بانکی وصول‌شده است.

    مدیرکل ثبت‌اسناد قم با اشاره به آمار قابل‌توجه اسناد ثبت‌شده در طول دو سال اخیر تصریح کرد: در سال ۹۵، یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و سال ۹۴ نیز ۶۵۰ میلیارد ریال معوقات بانکی در سطح استان وصول‌شده است که نسبتاً قابل‌توجه است.

    وی با اشاره به سود ۵درصدی از میزان وصول معوقات بانکی افزود: اداره‌کل ثبت و اسناد در ۲ ماه نخست ۹۵‌، چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و در مدت مشابه سال جاری نیز ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل وصول معوقات بانکی درآمد داشته که ظرفیت افزایش نیز وجود دارد.

    سلامتی بابیان درآمدهای حاصله در سال گذشته بیان کرد: درآمد سازمان ثبت‌اسناد در سال ۹۵، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که نسبت به درآمد مشابه در سال ۹۴، ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است افت داشته است.

    وی با اشاره به نقش مؤثر بانک‌ها در پیش برد اهداف اداره کل ثبت‌اسناد تصریح کرد: درصورتی‌که بانک‌ها با شکایت به مراجع قضایی درصدد شناسایی اموال بدهکاران باشند سازمان ثبت می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد درواقع این سازمان برای رسیدگی و وصول معوقات، به موضوع ورود پیدا می‌کند و با توقیف اموال و فروش در مناقصه‌ها میزان بدهی را به بانک‌ها باز می‌گرداند و آن را جبران می‌کند.

    سلامتی بابیان مداومت و استمرار بازرسی‌ها در طول سال از دفاتر اسناد رسمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، بالغ‌بر ۶ هزار فقره بازرسی و در ۲ ماه نخست امسال نیز، ۱۹۳ هزار و ۴۶۹ فقره پرونده در دفاتر اسناد رسمی از سوی بازرسان مورد بازرسی و دقت نظر قرار گرفته‌اند.

    وی با اشاره به اهتمام ویژه اداره کل در بازرسی از دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد: در طول این بازرسی‌ها برخی از دفاتر اسناد رسمی سلب صلاحیت وعده‌ای دیگر نیز به انفصال‌ازخدمت دچار شده‌اند.

    سلامتی با اشاره به خدمات متنوع اداره کل ثبت‌اسناد و املاک کشور تأکید کرد: این اداره کل با ارائه خدمات متنوع ثبتی به جامعه در راستای تحکیم و قوت بنیان مالکیت و تثبیت حقوق فردی و اجتماعی آحاد جامعه نقش ارزنده‌ای دارد و سبب امنیت اقتصادی، اجتماعی، نظم عمومی و بهداشت حقوقی در فضای جامعه می‌شود.

    وی با اشاره به مزایای سنددار کردن املاک تصریح کرد: مهم‌ترین مزایای سنددار کردن املاک را می‌توان جلوگیری از زمین‌خواری، بازرسی‌کردن از دفاتر رسمی و رسیدگی صحیح نسبت به تخلفات، صدور سند مالکیت به‌صورت مکانیزه و پستی‌کردن فرآیند خدمات‌رسانی نام برد که سبب ارتقاء سلامت اداری و تسهیل در امور خدمات‌رسانی به همشهریان می‌تواند باشد.

    وی با اشاره در دسترس بودن دفاتر اسناد رسمی در نواحی مختلف استان گفت: ۱۰۰ دفتر اسناد رسمی به همراه ۶۰ دفتر ازدواج و طلاق در استان مجوز فعالیت دارند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.