به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار شهر قم در صحن علنی مجلس شورای شهر در ساختمان شهید باکری برگزار گردید. در قسمتی از این جلسه، علیرضا قاری قرآن معاون امور زیربنای شهرداری شهر قم […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار شهر قم در صحن علنی مجلس شورای شهر در ساختمان شهید باکری برگزار گردید.

در قسمتی از این جلسه، علیرضا قاری قرآن معاون امور زیربنای شهرداری شهر قم گفت: پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی به طول نه و نیم کیلومتر بوده و دربردارنده بخش پردیسان بوده و دو نقطه در این منطقه را پوشش می‌دهد.

  وی با تعریف طرح‌های نیمه‌تمام در پروژه‌های شهرداری شهر قم اضافه کرد: یک تقاطع غیرهمسطح نیز در محدوده خارج از شهر وجود داشته و رینگ سوم در جاده اراک ناقص بوده و به‌صورت کامل تکمیل می‌شود.

معاون امور زیربنایی شهرداری شهر قم گفت: در کانون جمهوری، بلوار آیت‌الله بروجردی تکمیل‌شده و در قسمت یادگار امام نیز در حال انجام هست و تقاطع پیامبر اعظم نیز تا هفته‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی دنبال کرد: در این پروژه یک قرارداد ۷۰ میلیاردی با بنیاد مسکن انقلاب بسته گردید و در سه مرحله به بهره‌برداری رسید و این پروژه درزمینهٔ روسازی بتنی با مسائلی مواجه بود.

معاون امور زیربنایی شهرداری شهر قم با اهتمام بر دوام بلوار آیت‌الله بروجردی عنوان نمود: این پروژه در بحث روسازی مسیر، از لحاظ دوام مزایایی را دارا هست و از این جهت از وضع شایسته ای بهره مند هست.

قاری قرآن افزود: میزان درصد صرفه‌جویی ریالی در کل پروژه ۶/۸ درصد بوده و درمجموع با حذف بعضی از مصالح، قریب به ۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده و پیمانکار این پروژه با کیفیت مطلوب کار را به انتهاء رسانده هست.

وی تصریح کرد: این پروژه یک پروژه خاصی شمرده می‌شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت خصوصی همکار این پروژه فعالیت‌های قابل قبولی انجام دادند و این پروژه یکی از نقاط عطف فعالیت‌های عمرانی در شهر شهر قم شمرده می‌شود.

بختیاری در قسمتی از این جلسه، حسن بختیاری عضو شورای اسلامی شهر شهر قم تصریح نمود: پروژه بلوار پیامبر اعظم امکان دارد بخشی از نقاط حادثه‌خیز شهر باشد و مسئولین باید برای تأمین امنیت آن اهتمام لازم را دارا باشند.

وی ابراز کرد: یکی از فضاهایی که می‌تواند یک شهر را معرفی کند، تعیین یک روز برای آن شهر بوده و کمیسیون فرهنگی شورا با یک طرح یک‌فوریتی با طرح جزئیات، باید این طرح را به انجام برساند و قرار بر این بود که این طرح در دهه کرامت به انجام برسد، اما به سبب ارزیابی جزئیات آن معوقه هست.

در قسمتی از این جلسه حسن مالکی نژاد گفته بود: در مباحث حول شهر، یک روز به‌عنوان روز آن شهر مدنظر داشته می‌شود و در آن روز با معرفی قابلیت‌های آن شهر، اشخاص را با شهر آشنا کرده و جایگاه گردشگری شهر را بالا برند.

وی تصریح کرد: جایگاه شهر قم در روایات یک جایگاه مخصوص بوده و وجود حضرت معصومه (س) و ورود وی به شهر شهر قم به‌عنوان یک روز سرشار از شادابی مطرح هست.