[ad_1] محسن فارسی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: موفقیت و درخشش امیر مهدی زاده کاراته کای قمی در هفتمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته سبب شد این کاراته کای پرافتخار قمی در رده بندی فدراسیون جهانی کاراته صعودی چشمگیر را تجربه کند و جایگاه خود را به شکل ملموسی ارتقا دهد. وی […]

[ad_1]

محسن فارسی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: موفقیت و درخشش امیر مهدی زاده کاراته کای قمی در هفتمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته سبب شد این کاراته کای پرافتخار قمی در رده بندی فدراسیون جهانی کاراته صعودی چشمگیر را تجربه کند و جایگاه خود را به شکل ملموسی ارتقا دهد.

وی افزود: گرچه مهدی زاده در ماه‌های گذشته در لیگ جهانی نتایج قابل انتظاری کسب نکرده بود اما در مرحله هفتم این مسابقات که در اسپانیا برگزار شد جبران مافات کرد و توانست با کسب مدال طلای وزن منهای ۶۷ کیلوگرم نشان دهد که همچنان برای موفقیت آماده است و انگیزه دارد.

سرپرست هیئت کاراته استان قم گفت: امیر مهدی زاده در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته در دسته منهای ۶۷ کیلوگرم در رده ۳۹ قرار گرفته است در حالی که وی پیش از این نفر ۸۳ این رده بندی بود و به دلیل کسب مدال طلا در مسابقات مرحله هفتم کاراته وان، ۴۴ پله در این رده بندی رشد داشت.

فارسی بیان داشت: امیر مهدی زاده تنها ایرانی حاضر در جمع برترین‌های این دسته وزنی نیست و مجید حسن نیا در رده ۱۸ و هامون درفشی پور در رده ۲۷ این وزن قرار گرفته‌اند و جایگاهی بالاتر از امیر مهدی زاده دارند اما طلای مادرید به مهدی زاده کمک می‌کند با انگیزه و خودباوری بیشتری برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تلاش کند.

وی عنوان کرد: با آغاز سال جدید میلادی، مراحل لیگ جهانی کاراته برای ادامه رقابت کاراته کاها بر سر کسب سهمیه المپیک ادامه پیدا می‌کند.

[ad_2]