×
×

صلح امام حسن مجتبی(ع) اسلام را از خطر نابودی نجات داد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 15876
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه یک لشکر با شعار صلح و سازش به پیروزی نمی‌رسد، افزود: دنیا دوستان و افراد دودل در لشکر امام حسن (ع) حضور داشتند بنابرین امام مجتبی […]

    صلح امام حسن مجتبی(ع) اسلام را از خطر نابودی نجات داد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه یک لشکر با شعار صلح و سازش به پیروزی نمی‌رسد، افزود: دنیا دوستان و افراد دودل در لشکر امام حسن (ع) حضور داشتند بنابرین امام مجتبی (ع) مجبور به صلح بودند.

    وی با بیان اینکه مسلک از جمله بهائیت ساخته دست انسان است، افزود: دین به عنوان مقوله‌ای بزرگ با آسمان و عالم وحی در ارتباط است.

    استاد سطوح عالی حوزه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: دومین امام شیعیان به دلیل غیر منجسم بودن سپاه خویش مجبور به صلح و سازش با دشمن شدند زیرا با این شرایط در صورت ادامه جنگ اسلام به خطر می‌افتاد.

    وی ادامه داد: چنانچه یک فرمانده کل، مدیرانی داشته باشد که انگیزه مادی در آنها غالب باشد و به دنبال رسیدن به اهداف عالیه معنوی نباشند در امور شکست خواهد خورد.

    آیت الله سبحانی یکی از دسیسه‌های منافقان را استهزاء پیامبر (ص) و مسلمانان عنوان کرد و افزود: منافقان انسان‌هایی دو رو بودند که اگر چه ظاهراً دوست مسلمانان بودند اما در باطن به دشمنی با آنها می‌پرداختند که یکی از اقدمات آنها این بود که درجنگ تبوک به لشکریان اسلام القا می‌کردند که نمی‌توانند در برابر دشمنان پیروز شوند.

    وی با بیان اینکه منافقان در زمان پیامبر (ص) آیات الهی را مورد تمسخر قرار می‌دادند، ادامه داد: خداوند با نشان دادن اعمال شوم منافقان به پیامبر (ص) از ایشان خواست تا با آنها برخورد کند.

    این مفسر قرآن کریم بیان کرد: اگر چه منافقان در ظاهر ابراز دوستی می‌کردند اما در باطن برای اسلام و مسلمانان خطرات بسیاری را ایجاد کردند.

    وی ادامه داد: منافقان در زمان پیامبر (ص) همیشه نگران بودند که با نزول آیه‌ای بر پیامبر (ص) اقدامات شوم آنها نزد پیامبر (ص) آشکار شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.