رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم گفت: صنایع، ۳۹ درصد بازار کار قم را تشکیل می‌دهد و یکی از بازار کارهای مهم هنری قم به شمار می‌رود، چراکه این صنایع نیازمند تبلیغ محصولات به شیوه‌های گوناگون است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا عصر امروز در نخستین رویداد کارآفرینی «پُل» که در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی، کاربردی کردن علوم برای ایجاد مشاغل است، اظهار داشت: هدف ما بسترسازی برای ایجاد شغل برای جوانان و ترویج کارآفرینی است.

وی بسترسازی برای ایجاد ارتباط میان دانشجویان و صاحبان مشاغل در استان را از سیاست‌های مهم مرکز برشمرد و عنوان کرد: نقطه مزیت و تفاوت این مرکز با سایر مراکز، کارآفرینی و گستره دامنه اشتغال‌زایی است که شاخصه مؤثری برای کشور به شمار می‌رود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بازار کار قم در زمینه‌های هنری را ویژه دانست و بیان کرد: شهرداری قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت، کانون‌های تبلیغاتی و انجمن‌های هنری قم ازجمله مقاصد برای معرفی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری قم دارای فضای محیطی وسیعی است، ادامه داد: این ارگان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متعدد و تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهد که این مهم فرصت مناسبی برای دانشجویان رشته‌های هنری و تبلیغی به شمار می‌رود.

اسماعیلی‌طبا بابیان اینکه تاکنون جلساتی با مسئولان شهرداری برگزارشده است، اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌های این ارگان و معرفی توانمندی‌های دانشجویان صورت گرفته و اکنون در مرحله قابل‌توجهی از نظر برنامه‌ریزی و ارتباط قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت اتحادیه‌های صنعتی و صنایع را در برمی‌گیرد، افزود: صنایع قم ۳۹ درصد بازار کار قم را تشکیل می‌دهد و یکی از بازار کارهای مهم هنری قم به شمار می‌رود، چراکه این صنایع نیازمند تبلیغ محصولات به شیوه‌های گوناگون است.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم اتحادیه‌های صنعتی را مورداشاره قرارداد و گفت: دانشگاه مکرراً از این اتحادیه‌ها در نمایشگاه‌ها دعوت کرده است تا ضمن مشاهده آثار دانشجویان این مرکز، امکان کار و ارتباط سازی را برای دانشجویان فراهم کند.

وی به ارتباط مؤثر دانشگاه با کانون‌های تبلیغاتی اشاره کرد و ابراز کرد: دانشگاه از مدت‌ها پیش، رویکرد از میان بردن حلقه مفقوده میان بازار کار و نیروی آماده‌به‌کار را اتخاذ کرده است و نتیجه این مهم اکنون اعلام نیازمندی این کانون‌ها به‌صورت مستمر برای جذب نیروهای متخصص دانشگاه است.

اسماعیلی طبا خاطرنشان کرد: بنابراین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم به‌منظور ایجاد بسترهای شغلی مناسب و نیز افزایش کارآفرینی در استان، اقدام به تشکیل دفتر کارآفرینی در مرکز باحضور اعضای دانشجو کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اساتید و مسئولان دانشگاه در جلسات مرکز کارآفرینی حضور مستمر دارند، افزود: در تلاشیم تا ایده‌های نو دانشجویان توسط خود آن‌ها مدیریت‌شده و امکان وصول آن‌ها به نتیجه فراهم شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم با اشاره به حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی قم از دفتر کارآفرینی مراکز، بیان کرد: ریاست دانشگاه به دنبال تحقق این سیاست بوده و حمایت همه‌جانبه‌ای از دفاتر کارآفرینی مراکز دارد، به‌گونه‌ای که سبب تشویق و ترغیب دانشجویان، اساتید و مسئولان شده‌اند.

وی در پایان خواستار همکاری مسئولان استانی شد و گفت: موضوع مهم اشتغال در جامعه مبحثی است که لازم است با مشارکت همه‌ی سازمان‌ها و مسئولان و نیز با برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر همراه باشد.

پذیرش ۱۷۰ عنوان ایده در نخستین رویداد کارآفرینی «پُل» در استان قم

معاون آموزش مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم نیز با بیان اینکه حدود ۱۷۰ عنوان ایده در نخستین رویداد کارآفرینی «پُل» پذیرفته شده است، گفت: از این تعداد حدود ۱۱۰ ایده در داوری اولیه و توسط متخصصان حوزه‌های کشاورزی ، صنعت و فرهنگ و هنر رد شده است.

‌سید محمدحسن طباطبایی‌ با اشاره به برگزاری این رویداد اظهار داشت: با توجه به استقبال کثیر دانشجویان از برگزاری این رویداد و ارائه ایده‌های بسیار به دفتر کارآفرینی مرکز، بر آن شدیم تا نخستین رویداد کارآفرینی را با مشارکت پارک علم و فناوری استان برگزار کنیم.

معاون آموزش مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بابیان اینکه حدود ۱۷۰ عنوان ایده در دفتر پذیرش ایده مرکز به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد حدود ۱۱۰ ایده در داوری اولیه و توسط متخصصان حوزه‌های کشاورزی ، صنعت و فرهنگ و هنر رد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۶۱ ایده برگزیده به مراسم امروز راه‌یافته است، تصریح کرد: در مراسم امروز بوم کسب‌وکار آموزش داده‌شده و شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را به‌صورت هدفمند و در چارچوب موردقبول در فرم مخصوص وارد می‌کنند تا به مرحله داوری دست یابند.

طباطبایی با اشاره به اینکه مرحله دوم داوری در پارک علم و فناوری استان قم برگزار می‌شود، گفت: در این مرحله ۲۰ طرح منتخب به مرحله نهایی که روز ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند، که لازم است برگزیدگان به توضیح ایده‌های خود به مدت ۳ دقیقه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله آخر تنها ۶ نفر به‌عنوان نفرات برتر انتخاب‌شده و از جوایز رویداد بهره‌مند می‌شوند، همچنین درصورتی‌که موفق به پذیرش دریکی از مراکز رشد پارک علم و فناوری استان قم شوند، به مدت یک سال از فضای استقرار رایگان برخوردار می‌شوند.