[ad_1] به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه،‌ شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بدون شک نقطه عطفی در تاریخ جبهه مقاومت و تحولات منطقه به حساب می‌آید، این اتفاق فصل جدیدی را در معادلات و صف‌بندی‌های بین‌المللی، پیش روی همه بازیگران منطقه‌ای گشوده است. یکی از بزرگترین برکات و ثمرات خون سید شهیدان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه،‌ شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بدون شک نقطه عطفی در تاریخ جبهه مقاومت و تحولات منطقه به حساب می‌آید، این اتفاق فصل جدیدی را در معادلات و صف‌بندی‌های بین‌المللی، پیش روی همه بازیگران منطقه‌ای گشوده است.

یکی از بزرگترین برکات و ثمرات خون سید شهیدان جبهه مقاومت و یاران شهیدش آن است که زمینه اخراج نیروهای آمریکا را فراهم نموده و موجب آن خواهد شد که شرّ این دمل چرکین و سرطانی از سر ملت‌های مظلوم غرب آسیا کم شود.

شروع این اقدام و انتقام با پاسخ مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان تنها یکی از ده‌ها گروه خون‌خواه سردار سلیمانی بود که در بدو امر پایگاه عین الاسد را به عنوان بزرگترین، مهمترین و مجهزترین پایگاه تروریستی آمریکا در عراق، با وجود بالاترین سطح آمادگی نظامی با ۱۳ موشک میان برد زیر و رو کرد و هیمنه پوشالی این رژیم تروریستی را بعد از سالها رجز خوانی در هم کوبید.

این اقدام در شرایطی انجام گرفت که دونالد ترامپ به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی آمریکا با وقاحت تمام ایران را تهدید به حمله نظامی و هدف گرفتن ۵۲ سایت از جمله مراکز فرهنگی در صورت واکنش احتمالی، کرد.

آمریکا عاجز از پاسخ به سپاه

اما بعد از حمله موفقیت آمیز سپاه به مواضع امریکایی و گرفتن تلفات مالی و جانی از آنها، با یک عقب نشینی صد و هشتاد درجه‌ای و قابل پیش بینی نشان داد که توان پاسخگویی و اقدام نظامی را ندارد و لاف در غریبی آن جدی گرفته نشد.

اگر چه امپراطوری رسانه‌ای غربی بلافاصه دست به کار شد و سعی کرد این سیلی محکم را بدون تلفات جدی نشان دهد اما این شکست واضح و زبونانه برای آمریکا قابل کتمان نبود و تابوی ابرقدرتی آنها را با وجود هزینه ۷ تریلیون دلاری فرو ریخت، تا جایی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران میلیونی تهرانی با اشاره به این مسئله فرمودند:

به حیثیت آمریکا ضربه زدیم

واکنش قدرتمندانه‌ سپاه درخور تدبّر است، این ضربه‌ به آمریکا بود. البتّه ضربه‌ نظامی بود، ضربه‌ مؤثّر نظامی بود امّا مهم‌تر و بالاتر از ضربه‌ نظامی، ضربه‌ حیثیّتی بود، ضربه‌ به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود که با چیزی جبران نمی‌شود.

این شکست نظامی آمریکا، این پیام را به دنیا و خصوصا کشورهای منطقه منتقل کرد که اگر چه هم‌مانند گاو شیرده دل خود را به سلاح‌های امریکایی گرم کرده‌اند، بدانند که این هیبت ساختگی به مانند خانه عنکبوت سست و متزلزل است و ادعای محافظت از کشورهای منطقه در ازای دلار در تامین امنیت آنها تاثیری ندارد و نمی‌توانند به آنها تکیه کنند چرا که آنها توانایی محافظت از خود را ندارند، چه رسد به دیگران! /۸۸۲/ ۷۰۴/

[ad_2]