استاد حوزه علمیه عیدی دادن در عید غدیر را ضروری دانست و گفت: آزادسازی زندانی‌ها در روز عید غدیر یکی از کارهایی است که باید در این روز انجام دهیم.

به گزارش شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در نشست خبری احیای ایام غدیریه که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای مجازی در جامعه کنونی قوی‌ترین پیام‌رسان است، اظهار داشت: کشور ما در برخی موضوعات مانند عاشورا، اربعین عرفه و غیره به‌خوبی گام برمی‌دارد اما همه علما و مراجع می‌فرمایند موضوع غدیر از همه ایام و مناسبت‌ها مهم‌تر است.

وی بابیان اینکه غدیر مدیریت جهانی بعد از انبیاء است، افزود: موضوع غدیر مظلوم واقع‌شده است و در این رابطه باید رسانه‌ها نقش مهمی دارند از این رو باید تلاش کنند تا بتوانند آن را به‌خوبی احیا کنند.

استاد حوزه علمیه همه شیعیان را مدیون غدیر دانست و عنوان کرد: باید خطبه‌های غدیر را احیا کنیم، پیامبر اکرم(ص) آیات و روایات بسیار زیادی را در رابطه با امیر المومنین(ع) استشهاد کردند که باید به آنان توجه ویژه‌ای شود.

وی تصریح کرد: در عید غدیر خداوند دو برابر ماه رمضان از آتش جهنم آزاد می‌کند و گناهان را می‌بخشد و همچنین امام صادق (ع) می‌فرماید غدیر از شب قدر هم مهم‌تر است، بنابراین این باید اهمیت زیادی برای غدیر قائل شد.

فرحزاد عیدی دادن در عید غدیر را ضروری دانست و ابراز کرد: آزادسازی زندانی‌ها در روز عید غدیر یکی از کارهایی است که باید در این روز انجام دهیم.

وی کاروان شادی را از جمله برنامه‌هایی که تاکنون در آن کوتاهی شده است، دانست و خاطرنشان کرد: اگر در روز قدس در خانه بنشینیم شعار دهیم قطعاً هیچ اثیری نخواهد داشت و اکنون هم همین‌طور است اگر در روز عید غدیر در خانه بنشینیم و شادی کنیم تأثیری نخواهد داشت بنابراین باید در کاروان شادی حضور پیدا کنیم تا امیر المومنین(ع) و غدیر از محجوریت بیرون بیاید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: کاروان شادی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی عصر عید غدیر از حرم مطهر حضرت معصومه آغاز و به سمت مسجد مقدس جمکران ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با اشاره به اینکه تعطیلات یک‌روزه برای غدیر کم است، عنوان کرد: مسئولان باید در مجلس لایحه‌ای تصویب کنند که تعطیلات غدیر دو الی سه روز باشد.

فرحزاد با اشاره به اینکه باید دهه غدیر به‌صورت رسمی وارد تقویم شود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در رابطه با ورود دهه غدیر به صفحه رسمی تاریخ‌نامه‌ای تنظیم شود که مراجع و علما هم آن را امضا کنند و به دست شورای انقلاب فرهنگی بدهند تا آن را تصویب کنند.

وی نقش طلاب در غدیر را مهم دانست و ابراز کرد: طلاب باید در ترویج و تبلیغ غدیر تلاش کنند و در این رابطه نهادهایی مانند سازمان تبلیغات و اوقاف باید در این ایام اعزام مبلغ داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه توصیه می‌شود مبلغان در این جلسات مطالعات دقیق و تحقیق داشته باشند، ادامه داد: کتاب غدیر شناسی در این زمینه می‌تواند کتاب خوبی برای جوانان باشد.

فرحزاد خاطرنشان کرد: برای ترویج غدیر از سوی آیت‌الله اعرافی نیز پیشنهادشده است که یک مرکز شیعه شناسی و موزه در قم راه‌اندازی شود که جرقه این کار زده‌شده که در آن هر آنچه مربوط به غدیر است وجود خواهد داشت.