×
×

ضرورت احیای جایگاه تبلیغ دینی/ مبلغانی که دیده نمی‌شوند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 18026
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی شامگاه شنبه به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان عرصه تبلیغ در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، یکی از فعالان عرصه تبلیغ دینی در این جلسه گفت: متأسفانه برخی […]

    ضرورت احیای جایگاه تبلیغ دینی/ مبلغانی که دیده نمی‌شوند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی شامگاه شنبه به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان عرصه تبلیغ در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد،

    یکی از فعالان عرصه تبلیغ دینی در این جلسه گفت: متأسفانه برخی مسئولان حوزه در ایجاد فرایند تبلیغ جریان ساز و گفتمان محور تلاش لازم را ندارند.

    حجت‌الاسلام علی شعبان‌زاده با بیان اینکه حوزه در قبال سه نسل گذشته، حال و آینده ایران اسلامی پاسخگوست، گفت: ویژگی ممتاز نسل آینده پرسشگری و مطالبه از تجربیات و اندوخته‌های نسل با تجربه بعد از انقلاب اسلامی است.

    دبیر تشکل یکی از گروه‌های تبلیغی حوزه خواستار نیازسنجی و رفع مشکلات مراکز تبلیغی شد و افزود: لازم است برای تسریع در حمایت و هدایت گروه‌های تبلیغی مدیران میانی سازمان‌های تبلیغی حوزه بر اساس نیازها و استفهام‌های مخاطبان با یکدیگر تعامل و تفاهم کنند.

    در این نشست، معاون فارغ التحصیلان موسسه تبلیغی امیر بیان نیز با تأکید بر اینکه آینده تبلیغ دینی در دستان جریان‌های مردمی خواهد بود، گفت: انقلاب ایران تنها انقلابی است که پیشینه و زمینه نظامی و سیاسی ندارد و امام راحل تنها با جریان و حرکت‌های مردمی آن را به ثمر نشاند و گسترش دادند.

    حجت‌الاسلام جنتی با بیان اینکه حوزه باید مراقب باشد که از جریان‌های مردمی عقب نیفتد، گفت: اگر سازمان‌های تبلیغی وابسته به حوزه می‌خواهد در گسترش و توسعه گزینه‌های تبلیغی موفق باشد باید از نگاه سازمانی به مدیریت شبکه‌ای مبتنی بر جریان مردمی ارتقا یابد.

    یکی دیگر از فعالان عرصه تبلیغ حوزه علمیه پیشنهاد راه‌اندازی اداره حرکت بهنگام در حوزه را مطرح کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها از متولیان حوزوی خواسته‌اند که با حرکات بهنگام نیازها و مشکلات جامعه را رصد کنند.

    حوزه از جریان مردمی عقب نیفتد

    علی کلاته با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی و تبلیغی در حضور بهنگام و رفع مشکلات مردم در جریان سیل اخیر پیشتاز بودند، گفت: مدیریت حوزه و بسیاری از مسئولان ارزش و هوشیاری این گروه‌ها را در جریان سیل به خوبی دریافتند.

    یکی دیگر از فعالان عرصه تبلیغ چند رسانه‌ای از ایجاد شکاف مفاهیم میان نسل‌های مختلف انقلاب گلایه کرد و گفت: از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون بشر ۴ دوره تکنولوژی را سپری کرده است و الآن شخصیت‌ها مجازی و کم دسترس شده‌اند.

    حجت‌الاسلام مجتبی نجفی با اشاره به اینکه گروه‌های تبلیغی حوزه نباید از پیشرفته‌های مداوم دنیای امروز عقب بماند، گفت: متأسفانه در نسل امروز معنویت‌های غیرالزام آور در حال شکل‌گیری است و اینها دین بدون اجرای احکام شرعی را دوست دارند.

    در ادامه این نشست تخصصی، یکی دیگر از مبلغان دینی با بیان اینکه امام و مقام معظم رهبری دیده‌بان انقلاب اسلامی بوده‌اند، گفت: متأسفانه میان برخی دلسوزان نظام و دیده‌بانان انقلاب فاصله افتاده است.

    حجت‌الاسلام محمدتقی وکیلی پور بر لزوم همراهی با منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: مدیریت حوزه با حمایت مبلغان حوزوی انگیزه و روحیه طلاب مبلغ را افزایش دهند.

    منبرها سنگر اسلام هستند

    در این نشست معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران نیز با اشاره به اینکه باید جایگاه و اهمیت فعالیت مبلغه‌های حوزوی را دریافت، گفت: وقتی در پاشنه آشیل امروز جامعه خانواده، سبک زندگی و مسائلی مانند حجاب است باید به جایگاه زنان مبلغ بیش از همیشه اهمیت داد.

    معصومه ظهیری با تأکید بر اینکه باید ذهنیت نادرستی که مبلغان را افراد فاصله گرفته علم و تحصیل می‌داند از حوزه حذف شود، گفت: از زمان رسول گرامی اسلام تا امام راحل و بسیاری از زعمای حوزه هرگونه حرکات اجتماعی و انقلابی اتفاق افتاده رویه و بدنه تبلیغی داشته است.

    وی در ادامه از ترویج این ادبیات که دوره منبر و محراب تمام شده است گلایه کرد و گفت: منبر و محراب سنگر اسلام است و نباید برخی خودی‌ها به بهانه روزآمدی و توجه به فضای جدید تبلیغی، سنگرهای اسلام را خراب کنند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.