[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی که در مدرس استاد الفقهاء والمجتهدین قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی که در زمینه موت فقیهان و علمای بزرگ وارد شده است، گفت: بر اساس […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام بندانی نیشابوری استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی که در مدرس استاد الفقهاء والمجتهدین قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی که در زمینه موت فقیهان و علمای بزرگ وارد شده است، گفت: بر اساس روایات، موت فقیهان و علما ثلمه و نقصان بزرگی در عالم ایجاد می کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سیره علمای بزرگ دین اظهار داشت: از دیدگاه اهل بیت(ع) علم حقیقی، علم دین و فقاهت بوده و سایر علوم همانند شیمی و فیزیک فضل است.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری پرهیز از رذائل اخلاقی را ثمره علم دانست و افزود: علما کسانی هستند که علمشان به تواضع، حلم، دوری از گناه و رعایت ادب منجر شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی نورانی فرمودند «ثمره علم آن است که طالب علم هرآنچه درباره علم ما می خواند، او را اشباع نخواهد کرد»؛ علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله تبریزی بارها فرمودند «در تمام دوران طلبگی یادم نمی آید به خود تعطیلی دیده باشم».

وی با بیان اینکه علمای بزرگ در اوج تواضع قرار داشتند و در زمینه تبلیغ دین از هیچ تلاشی فروگذار نمی کردند، ابراز داشت: در سیره علما بارها دیده ایم که علیرغم جایگاه با عظمت علمی که داشته اند، در دور افتاده تریم و کوچک ترین مساجد به تبلیغ می پرداختند و نسبت به مادیات بسیار کم توجه بوده اند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید از سیره علمای قدیم الگو بگیریم، تأکید کرد: بر اساس روایات، علمای دین باید کم تر از دیگران نسبت به مادیات توجه داشته باشند، همچنین پرهیز از حسادت و رعایت ادب و احترام در برابر بزرگان از ویژگی های بارز علمای بزرگ دین است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علمای بزرگ دین همواره تأکید داشته اند که حوزه های علمیه با روضه برای اهل بیت(ع) زنده و پویا مانده اند، تأکید کرد: امروز نباید میان حوزه های علمیه و روضه فاصله بیفتد، زیرا ما هر آنچه داریم از برکات روضه برای اهل بیت(ع) به دست آورده ایم./۸۴۱/پ۲۰۲/ب۱

[ad_2]