مدیر پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گفت: لازم است که رشته تخصصی امر به معروف و نهی از منکر هم در حوزه علمیه قم ایجاد شود. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفی اقدم عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌های مجموعه فقه و زندگی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده امر به معروف و […]

مدیر پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گفت: لازم است که رشته تخصصی امر به معروف و نهی از منکر هم در حوزه علمیه قم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفی اقدم عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌های مجموعه فقه و زندگی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌های خوبی در زمینه پژوهش در این پژوهشکده صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آثار خوبی در زمینه امام علی(ع)، امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) در پژوهشکده تولید شده که این آثار آماده چاپ است.

مدیر پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر افزود: از جمله اقدامات این پژوهشکده می‌توان به کتاب شناسی امر به معروف و نهی از منکر و جمع آوری مقالات در این خصوص اشاره کرد، همچنین پژوهشکده کتاب‌هایی هم در خصوص این دو فریضه نوشته است، یک سری کارهای متفرقه هم براساس مسائل روز در پژوهشکده انجام می‌شود.

شریفی اقدم با اشاره به دانشنامه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: قرار بود در ابتدا موسوعه ای را در خصوص این دو فریضه الهی در پژوهشکده بنویسیم، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که دانشنامه امر به معروف و نهی از منکر نوشته شود.

وی ادامه داد: کار تدوین آیین‌نامه‌ها و سرفصل‌های دانشنامه امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است و اکنون سفارش مقالات برای این دانشنامه را شروع کردیم، کارهای زیادی برای انجام پژوهش در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

مدیر پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر افزود: این پژوهشکده سایت فعالی دارد که در آن کتاب‌ها و مقالات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر بارگذاری شده است و علاقه‌مندان به این مسائل می‌توانند به سایت پژوهشکده مراجعه کنند.

شریفی اقدم با اشاره به کتابخانه پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در کتابخانه این پژوهشکده تمام کتاب‌ها و مقالات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر جمع آوری شده است و طلاب و دانشجویان برای نوشتن پایان نامه در این خصوص به کتابخانه پژوهشکده مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: درس‌های خارج در خصوص بحث امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه قم کم است، پیشنهاد می‌دهم که درس‌های خارج در این خصوص بیشتر شود، همچنین لازم است که رشته تخصصی امر به معروف و نهی از منکر هم در حوزه علمیه قم ایجاد شود، انجام کارهای کاربردی در خصوص این دو فریضه الهی اهمیت دارد.