×
×

ضرورت هماهنگ سازی نظام سنتی حوزه با سبک جدید نظام واحدی

  • کد نوشته: 26729
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمدرضا شریعتمدار معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) و ناظر دوره های فقه پژوهی طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی در نشست خبری طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی «مشق اجتهاد» که پیش از ظهر امروز در دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به […]

    ضرورت هماهنگ سازی نظام سنتی حوزه با سبک جدید نظام واحدی
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمدرضا شریعتمدار معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) و ناظر دوره های فقه پژوهی طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی در نشست خبری طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی «مشق اجتهاد» که پیش از ظهر امروز در دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها و رشته های تخصصی مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) ضمن انتقاد از فاصله گرفتن نظام آموزشی جدید حوزه از سنت های اصیل حوزوی گفت: امروز از روش سنتی حوزه فاصله گرفته ایم و به سوی نظام واحدی سوق پیدا کرده ایم.

    وی با بیان اینکه طرح مشق اجتهاد خلأ بی توجهی به سنت پژوهش را جبران می کند، ادامه داد: تقریر نویسی، تبلیغ، اخلاق و پژوهش محوری از سنت های خوب حوزه است که همه آنها تحت نظر استاد اجرا می شد، اما امروز این سنت ها مقداری مورد غفلت واقع شده است.

    حجت الاسلام شریعتمدار با اشاره به ضرورت توجه طلاب به سنت های اصیل حوزه عنوان کرد: امروز دانشگاهیان استاد راهنما دارند، اما ما این مسأله را مورد غفلت قرار داده ایم؛ دانشگاه سنت استاد راهنما برای مباحث پژوهشی را از حوزه آموخته است، اما حوزه نسبت به آن بی توجه است.

    معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) عنوان کرد: ما در مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) کلاس های پژوهش محور برگزار می کنیم و طلاب به صورت کارگاهی دروس خود را می گذرانند.

    وی بیان کرد: مقالاتی که طلاب در کلاس های پژوهش محور ارائه می دهند در یک فصلنامه چاپ می شود و این خود نیز مشوق طلاب برای پژوهش است؛ برای آن که طلاب به مسأله پژوهش که یکی از سنت های خوب حوزه است بازگردند باید نظام سنتی را با شکل و سبک جدید نظام واحدی هماهنگ سازی کنیم.

    حجت الاسلام شریعتمدار تأکید کرد: مشق اجتهاد موفق بوده است و این قبیل طرح ها می تواند طلاب را به سوی پژوهش سوق دهد./۸۴۱/ج

    گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.