مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: قطار قم ـ تهران دارای ضریب اشغال ۷۰ درصد در طول یک ماه است، البته در قطار صبح ضریب اشغال بیشتر و در قطار بین روز ضریب اشغال کمتر است. به گزارش شهرکریمه فرشاد زادخور امروز  با اشاره به تردد قطار در مسیر تهران ـ قم اظهار کرد: هشت قطار رفت […]

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: قطار قم ـ تهران دارای ضریب اشغال ۷۰ درصد در طول یک ماه است، البته در قطار صبح ضریب اشغال بیشتر و در قطار بین روز ضریب اشغال کمتر است.

به گزارش شهرکریمه فرشاد زادخور امروز  با اشاره به تردد قطار در مسیر تهران ـ قم اظهار کرد: هشت قطار رفت و برگشت در این مسیر فعالیت دارد که این قطار از قم ساعت‌های ۵:۱۵، ۹:۳۵، ۱۴:۴۵ و ۱۸:۵۵ به مقصد تهران حرکت کرده و از تهران در ساعت‌های ۵:۳۰، ۱۰، ۱۵:۱۵ و ۱۸:۱۰ به مقصد قم حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان سیر این قطارها ۱۰۰ دقیقه و قیمت بلیت آن نیز ۴ هزار تومان است، در قطار با توزیع آب معدنی از مسافران پذیرایی می‌شود و این قطارها به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به میزان استقبال از قطارهای قم ـ تهران گفت: ضریب اشغال این قطارها ۷۰ درصد در طول یک ماه است، البته در قطارهای صبح ضریب اشغال بیشتری و در قطارهای بین روز ضریب اشغال کمتر است، اگر استقبال خوب باشد، در نظر داریم تعداد واگن‌های قطار را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ۶ قطار قم ـ مشهد فعال هستند، این قطارها از قم ساعت های ۱۲:۵۰، ۱۶:۵۰ و ۲۱:۵ حرکت می‌کند و مشابه این برنامه با همین تناسب حرکت از مشهد وجود دارد.

زادخور عنوان کرد: استقبال از این قطار خوب است و ضریب اشغال متوسط بالای ۸۰ درصد در ماه دارد.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی در زمینه استقبال از مسیرهای حمل و نقل ریلی گفت: جلساتی با دانشگاه‌ها برگزار کردیم تا دانشجویان را ترغیب کنند که در مسیر رفت و برگشت از این مسیر تردد داشته باشند، زیرا مسیر و روش ایمن‌تری نسبت به مسیرهای جاده‌ای است و سبب می‌شود بار ترافیکی اتوبان تهران ـ قم کاسته شود و شاهد تلفات کمتر جاده‌ای باشیم.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: توسعه قطارهای حومه‌ای سیاست راه‌آهن است، ولی به استقبال و بازار سفر بستگی دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه محمدیه و قم به اقصی نقاط کشور از جمله اراک، اندیمشک، اهواز، خرمشهر، کاشان، اصفهان، یزد، کرمان و زاهدان قطار دارد. مجموع این قطارها بالغ بر ۶۲ قطار در روز است.