×
×

طبق نظر آیت الله فاضل ترتیب آیات در زمان پیامبر انجام شده است

  • کد نوشته: 25283
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید رضا مؤدب استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از […]

    طبق نظر آیت الله فاضل ترتیب آیات در زمان پیامبر انجام شده است
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید رضا مؤدب استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از پنل جمع قرآن و قرائات این همایش ملی پرداخت و گفت: برای این همایش ملی مقالات ارزشمندی در حوزه جمع و قرائات قرآن رسیده که تعداشان به بیش از ۲۰ عدد می رسد.

    وی ادامه داد: پژوهشگران در این پنل سعی کردند تا میان آرای مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و سایران بزرگان مفسر بررسی کرده و آنها را تبیین کنند.

    حجت الاسلام مؤدب خاطرنشان کرد: برخی از علمای اهل سنت بر این عقیده هستند که جمع قرائات در دوران خلفا انجام شده و از همین جا مسأله تحریف قرآن کریم مطرح شده است.

    وی تأکید کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی معتقد هستند جمع قرآن به معنای این که آیات در درون سوره قرار بگیرد در دوران پیامبر اکرم(ص) صورت پذیرفته است.

    حجت الاسلام مؤدب با بیان اینکه قرآن از قرائت واحدی برخوردار است و در تفسیر می توان به آن استناد کرد، اضافه کرد: همچنین مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در زمینه ترتیب سوره ها نیز معتقد هستند همین چینش کنونی در دوران پیامبر اکرم(ص) به دستور جبرئیل صورت گرفته و امام علی(ع) در این زمینه نقش محوری داشته اند.

    مسؤول پنل جمع قرآن و قرائات این همایش ملی عنوان کرد: علمای اهل سنت قرائات را پذیرفته اند، اما مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی عقیده دارند قرائات تواتر ندارند هرچند قرائت حفص از عاصم پذیرفته شده است./۸۴۱/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.