طرح آموزش زبان عربی تابستانی در قم با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز به‌کار کرد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، طرح آموزش زبان عربی تابستانی پیش از ظهر امروز در مدرسه امام باقر(ع) با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آغاز به‌کار کرد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی ذات اسلام را فرازبانی، فرا فرهنگی و بین‌المللی خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با برخورداری از ذات اسلام اصیل دارای ظرفیتی عظیم بوده که حوزه منشأ واقعی این ظرفیت است.

وی با اشاره به اصل تمدن سازی در اسلام و حوزه افزود: رسالت مهم فرهنگ‌سازی فراتر از قوم و نژاد و فرهنگ بر دوش طلبه‌های انقلاب اسلامی بوده و قطعاً چنین انتظاری از حوزه علمیه قم می‌رود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجازی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره اردوهای تابستانی گفت: طلاب می‌توانند یک یا دو درس اصلی را که از سوی مدیریت حوزه مطرح شده است، در هر دوره ۴۰ روزه آموزش ببینند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) بابیان اینکه مدرسه امام باقر(ع) میزبان برگزاری دوره‌های تابستانی است، تصریح کرد: در هر دوره حدود ۲۲ مدرسه تحت پوشش قم و شهرهای دیگر به آموزش طلاب می‌پردازند.

۱۶۰ نفر از طلاب در طرح تابستانی آموزش زبان عربی شرکت کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر حجازی در این مراسم با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره اردوهای تابستانی اظهار داشت: طلاب می‌توانند یک یا دو درس اصلی را که از سوی مدیریت حوزه مصرح شده است در هر دوره ۴۰ روزه آموزش ببینند.

وی بابیان اینکه مدرسه امام باقر(ع) میزبان برگزاری دوره‌های تابستانی است، افزود: در هر دوره حدود ۲۲ مدرسه تحت پوشش قم و شهرهای دیگر به آموزش طلاب می‌پردازند.

حجازی با تأکید بر اهمیت آموزش زبان عربی برای طلاب، تصریح کرد: افزایش مهارت طلاب در زبان عربی مورد توجه مدیریت وقت حوزه بود بنابراین برگزاری دوره‌ها در تابستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با تابستان در دوره‌های گذشته ادامه داد: دوره امسال آموزش زبان عربی از امروز آغاز شده و تا ۳۹ دیگر به پایان می‌رسد به‌گونه‌ای که ۳۳ روز برای تعلیم و ۶ روز برای امتحانات در نظر گرفته‌ شده است همچنین طلاب بعد از اختتامیه اول که ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود به مشهد اعزام می‎شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) با بیان اینکه برخی مدارس از گذشته به آموزش زبان عربی اهتمام داشتند، گفت: مدارسی چون مدرسه معصومیه(س) دوره‌های زبان عربی را برگزار می‌کردند که در همین راستا مدرسه امام باقر(ع) نیز از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ به برگزاری این دوره‌ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه طلاب ۱۰ مدرسه در دوره‌های آموزشی مدرسه امام باقر(ع) حضور داشتند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، هر طلبه حدود ۸۰ ساعت در طول سال تحصیلی و ۱۶۰ ساعت در طول تابستان آموزش ببیند، در این دوره نیز ۱۶۰ نفر از طلاب شرکت کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است تا یک طلبه پایه ۵ غیر از دروس خود، ۴۶۰ ساعت آموزش زبان عربی را نیز گذرانده باشد.