[ad_1] محسن محمدی مزرعه شاهی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به برگزاری طرح حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم افزود: این طرح با حضور نزدیک به ۸۲ هزار دانش آموز از پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار که با توجه به تعطیلی مدارس از سوی دانش آموزان پیگیری می‌شود. وی بیان کرد: با توجه به اینکه […]

[ad_1]

محسن محمدی مزرعه شاهی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، با اشاره به برگزاری طرح حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم افزود: این طرح با حضور نزدیک به ۸۲ هزار دانش آموز از پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار که با توجه به تعطیلی مدارس از سوی دانش آموزان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دارالقرآن‌ها به صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن دانش آموزان فعالیت می‌کنند، با توجه به تعطیلی مدارس به صورت دائم توسط مربیان با دانش آموزان تماس گرفته شده و علاوه بر بررسی تکالیف قبلی به ارائه تکالیف جدید نیز پرداخته می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن بیان اینکه ۱۴ دارالقرآن در استان قم فعال است، افزود: دارالقرآن‌ها در شهر قم و همچنین جعفریه، کهک و خلجستان دایر است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نصر در میان دانش آموزان، تصریح کرد: این طرح ابتدا از سوی استان خراسان رضوی مطرح شد که به عنوان طرحی کشوری انتخاب شد و دانش آموزان در این مسابقه می‌توانند به حفظ قرآن از طریق اپلیکیشن بپردازند و سپس جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

محمدی مزرعه شاهی ادامه داد: این طرح همچنین شامل برگزاری مسابقات در زمینه نقاشی قرآنی، داستان گویی قرآنی، صحیح خوانی نماز، بازی با قرآن، مکبری نماز، اذان، قرائت تقلیدی، دعاخوانی و خطبه خوانی می‌شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با توجه به تعطیلی مدارس، افزود: زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات دانش آموزی اسفندماه بود که به دلیل تعطیلی مدارس به تعویق افتاد و مقرر شد مرحله کشوری نیز اواخر مردادماه و یا اوایل شهریور برگزار شود که سعی داریم با توجه به این شرایط مرحله استانی را در اوایل تیرماه برگزار کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور نزدیک به ۲ هزار و ۱۶۰ دانش آموز دختر و پسر در ۱۴ رشته مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طرح «هر خانه، یک مسجد» از سوی ناحیه یک برای دانش آموزان اجرا می‌شود به این صورت که دانش آموزان نماز خود را به صورت جماعت در خانه برپا و عکس آن را ارسال می‌کنند.

مزرعه شاهی با اشاره به اجرای طرح «انس با قرآن در منزل» در ایام تعطیلات دانش آموزان افزود: در این طرح دانش آموزان تعدادی از آیات را تلاوت کرده و عکس و یا صوت آن را ارسال می‌کنند.

[ad_2]