– سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: با قراردادی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال تعمیرات اساسی ۱۰ دستگاه پل در محورهای جاده ای این استان اجرایی شد. به گزارش شهرکریمه از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی روز شنبه در گفت و گویی افزود: طرح […]

– سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: با قراردادی بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال تعمیرات اساسی ۱۰ دستگاه پل در محورهای جاده ای این استان اجرایی شد.

به گزارش شهرکریمه از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی روز شنبه در گفت و گویی افزود: طرح تعمیرات اساسی پل های واقع در محورهای جاده ای سلفچگان – راهجرد(دو دستگاه)، آزادراه قم – تهران(سه دستگاه)، و محورهای دستجرد –تفرش، دستجرد – باغ یک، قدیم قم – تهران، کمربندی قم – اراک و دلیجان – سلفچگان هر کدام یک دستگاه اغاز شده است.
وی ادامه داد: بازه زمانی برای تکمیل این طرح یک ساله است که امیدواریم در صورت مساعدت شرایط جوی و دیگر عوامل اجرایی تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری رسد.
طلوعی برخی از اقدام های تعمیراتی پل های مذکور مانند برداشت و تخریب بتن سازه ای در تابلیه پل ها با آب پرفشار را برای نخستین بار در کشور دانست و اظهار داشت: بخشی دیگر از اقدام های تخصصی که در بهسازی پل ها لحاظ شده است شامل اجرای میکرو ملات حفاظتی، اجرای درز انبساط آسفالت پلیمری، اجرای کامپوزیت های الیاف کربن CFRP و نصب آندهای فدا شونده و تزریق اپوکسی برای ترمیم ترک سازه ای می باشند و در زمره فناوری های جدیدی هستند که برای بهسازی پل ها در کشور مورد استفاده قرار گرفته اند.
سرپرست مدیریت راهداری استان از ابنیه پل ها، راهدارخانه و خطوط مواصلاتی کشور به عنوان سرمایه های ملی یاد کرد و اذعان داشت: این سرمایه ها امانتی است که به ما سپرده شده و وظیفه داریم ضمن استفاده بهینه، نسبت به صیانت و ارتقاء کمی و کیفی آنها تلاش کنیم.