امام‌جمعه قم با اشاره به دنبال کردن طرح تفرقه مذهبی از سوی عده‌ای گفت: عده‌ای که طرح شیطانی را دنبال می‌کنند باید بدانند این طرح صهیونیستی است و دشمنان بدانند که از سوی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جز ندای وحدت بیرون نخواهد آمد. شهرکریمه/آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  که در مصلا […]

امام‌جمعه قم با اشاره به دنبال کردن طرح تفرقه مذهبی از سوی عده‌ای گفت: عده‌ای که طرح شیطانی را دنبال می‌کنند باید بدانند این طرح صهیونیستی است و دشمنان بدانند که از سوی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جز ندای وحدت بیرون نخواهد آمد.

شهرکریمه/آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  که در مصلا قدس برگزار شد، با اشاره به معنا و مفاهیم ایثار در روابط خانوادگی اظهار داشت: ایثار و فداکاری و خود گذشتگی آثار و برکاتی در زندگی دنیوی و اخروی دارد نخست اینکه ایثار شخصیت انسان را در زندگی دنیوی کامل می‌کند ثانیاً برکات اخروی را باید موردتوجه قرارداد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: انسانی که برای سعادت دیگران از مطامع شخصی خود می‌گذرد مشمول لطف و محبت خداوند می‌شود از سوی دیگر جلوه ایثاری که خداوند در سوره دهر برای انسان مجسم کرده است نتیجه آن نشاط و سرزندگی در آخرت برای انسان است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه انسان ایثارگر دارای نشانه‌هایی است، گفت: انسانی که به دیدن برادر ایمانی خود به خاطر خداوند می‌رود و انسانی که از مطامع خود به نفع به برادران دینی و ایمانی خود می‌گذرد جایگاه او بهشت خاص در قیامت است.

وی بابیان اینکه ایثار زندگی خانوادگی انسان را روشن و پر از برکات می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر انسان برای رفاه و آرامش دیگران ایثار کند سبب از بین رفتن کدورت‌ها می‌شود، زمانی که طرف مقابل ازخودگذشتگی انسان را ببیند دل‌های آن‌ها به سمت آدمی جذب می‌شود و زمانی که ایثار به شکل فرهنگ عمومی درآید جامعه متخلق به اخلاق ایثار خواهد شد و جامعه انسانی، الهی و ایمانی می‌شود.

امام‌جمعه قم جامعه دفاع مقدس را جامعه متعلق به ایثار بیان کرد و افزود: زمانی مسئولی و مدیری از حقوق خود بگذرد جامعه ایمانی می‌شود اما اگر مدیرانی بخواهند از حقوق نجومی برخوردار باشند این جامعه مبتنی بر ایثار و اخلاق نمی‌شود.

آیت‌الله اعرافی اثر دیگر ایثار را ارزش‌های متعالی دینی بیان و خاطرنشان کرد: در روز عاشورا جلوه‌های ایثار نمایان شد و امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ستم سینه سپر کردند و در مقابل دشمنان ایستادند، انقلاب اسلامی نیز درصحنه‌های گوناگون انقلاب ایثار در او نمایان کرد.

وی با تأکید بر پیاده کردن ایثار در خانه‌ها و ادارات گفت: در پس سختی و تحمل گشایش‌ها پدید می‌آید چراکه جامعه فضای دوستی و مهربانی حاکم می‌شود و جامعه اسلامی در مقابل دشمنی‌ها واکسینه می‌شود و نهادینه شدن ایثار در جامعه سبب قوام جامعه می‌شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به گرامیداشت شهادت شهید اندرزگو، شهیدان رجایی و باهنر،  بزرگداشت علامه مجلسی  و روز بزرگداشت بوعلی سینا گفت: فقه ما سرچشمه انوار آیت‌الله حائری است و باید حق ایشان را بزرگ دانست همچنین دانش‌های طبیعی ازجمله پزشکی به برکت بوعلی سینا است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در اسلام فقه و کلام اسلامی جایگاه مهم دارد، گفت: این چهره‌های بزرگ هرکدام برگ‌هایی از تمدن بزرگ اسلامی هستند و یاد و خاطره این بزرگان را باید گرامی داشت.

وی با اشاره به‌پیش رو بودن هفته دولت گفت: در هفته دولت باید سخن مردم را شنید و به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کرد، گذشته  را بازبینی کرد و برای بنیان‌گذاری تمدن اسلامی دولت‌مردان ما تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  بابیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: فرهنگ اصیل ایمانی و اسلامی برای عبور از مخاطرات فرهنگی نیازمند توجه است همچنین  رشد و اعتلای علمی و دانشی کشور و ارتقاء امنیت و صنایع دفاعی ازجمله مقولاتی است که امید است در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: قاچاق عنصر مخرب در اقتصاد کشور است و امحاء کالاهای قاچاق ریشه‌های قرآنی دارد و وقتی کالایی در مسیر تخریب اقتصاد کشور قرار می‌گیرد باید از بین برود.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: اینکه منافقان و آل سعود و داعش دل‌خوشی از انقلاب اسلامی ندارد و امروز به‌صورت یک شبکه درآمده‌اند و برخلاف اختلافاتی که دارند طرحی را برای ناامن کردن ایران اسلامی دارند این عناصر خرد قابل حساب نیستد و پشت‌صحنه این‌ها رژیم صهیونیستی است و به دنبال توطئه افکنی علیه نظام اسلامی است و دشمنان بدانند توطئه افکنی آن‌ها ره به‌جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به دنبال کردن طرح تفرقه مذهبی از سوی عده‌ای گفت: عده‌ای که طرح شیطانی را دنبال می‌کنند باید بدانند این طرح صهیونیستی است و عده‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی میان مسلمانان هستند و دشمنان بدانند که از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جز ندای وحدت بیرون نخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره اینکه وضعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم برای امت اسلامی مهم است، گفت: امید است نهادهای بین‌المللی که از این خون آشامان حمایت می‌کنند فاصله بگیرند و امت اسلامی از مظلومان تاریخ حمایت خواهد کرد.