مهندس امین مقومی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز مهندس اظهار داشت:برای این که ارتباط ها را با مردم بیشتر کنیم طرح جامع ارتباطات تهیه شده است تا بر اساس آن نظرسنجی کاملی از ماکان بعد از اجرا صورت گیرد تا کارنامه حرفه ای به مهندسان ارائه شود.

به گزارش شهرکریمه ، مهندس امین مقومی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز مهندس اظهار داشت:۵۲۰۰ مهندس عضو نظام هستند که در هفت رشته مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همچنین از برگزاری نخستین جشنواره ملی و پنجمین جشنواره استانی رسانه و مهندسی خبر داد و افزود: آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ است.

وی به ارتقای خدمات الکترونیک در سازمان نظام مهندسی قم اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا گزارش های مرحله ای را با شهرداری از طریق خدمات الکترونیکی انجام دهیم و با سرعت بخشی در روند خدمات به مردم از رفت و آمد آن ها بکاهیم.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن امضای سه هزار مهندس ،گفت: همچنین شناسنامه های فنی مالکیت را در کوتاهترین زمان از طریق خدمات الکترونیکی تا سال آینده ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با بیان این که دستورالعمل مقاوم سازی در بافت فرسوده تدوین شده است گفت: مقاوم سازی و نوسازی یکی از سیاست های دولت است از این رو دوره های آموزشی آن به مهندسان ارائه شده است تا از ابتدای سال آینده خدمات مهندسی در این حوزه ارائه شود.
یک هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد و بیش از ۶۹۷ هزار و ۳۲۰ نفر از جمعیت شهر قم معادل حدود ۷۰ درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
وی با اشاره به این که شکل تخلف های ساختمانی تغییر کرده است گفت: تخلف ها کاهش پیدا نکرده است بلکه شکل آن در اجرا تغییر کرده است که این امر در خصوص نماهای ساختمانی و ۲ نقشه ای بودن ساخت و سازها وجود دارد.
وی تاکید کرد: ناظران تخلف ها را گزارش می کنند تا مراجع صدور پروانه و یا پایان کار، موارد را مورد بررسی قرار دهند.