×
×

طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد

  • کد نوشته: 2355
  • طرح جامع توسعه حرم کریمه اهل بیت(س) در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ استان با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و استاندار قم تصویب شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در جلسه‌ای که پیش از ظهر یکشنبه در سالن محراب حرم […]

    طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد
  • طرح جامع توسعه حرم کریمه اهل بیت(س) در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ استان با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و استاندار قم تصویب شد.

    به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در جلسه‌ای که پیش از ظهر یکشنبه در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، برنامه‌های توسعه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در راستای چشم انداز ۱۴۲۰ تصویب شد.

    آیت الله سید محمد سعیدی در این نشست اظهار داشت: توسعه حرم کریمه اهل بیت(س) در راستای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زائران و مجاوران بانوی کرامت امری ضروری است که برای انجام برنامه ای جامع و درست در این عرصه، نیازمند هماهنگی میان دستگاه های مختلف با این آستان شریف است.

    وی افزود: زمانی که قرار است توسعه‌ای در آستان مقدس بانوی کرامت انجام شود، لازم است برنامه‌های توسعه شهری مد نظر قرار گیرد، همانطور که برای اجرای پروژه‌های شهری، لازم است جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و اصل خدمت رسانی به زائران و مجاوران این بانو مد نظر قرار گیرد.

    در پایان این نشست، مصوبات جدید کمیسیون ماده ۵ استان درراستای طرح توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و منطقه ۷ شهرداری قم به امضای اعضا رسید.

    پذیرایی از ۳۶ میلیون زائر در طرح توسعه ۱۴۲۰ آستان حضرت معصومه(س)

    معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح توسعه جامع آستان کریمه اهل بیت(ع)، ظرفیت خدمت رسانی به ۳۶ میلیون زائر در چشم اندار ۱۴۲۰، فراهم می شود.

    محمد جواد جهانگیرزاده با اعلام این خبر گفت: کمیسیون ماده ۵ درباره طرح جامع حرم مطهر در حضور تولیت آستان مقدس و استاندار قم برگزار شد که در آن طرح جامع توسعه آستان مقدس به تصویب اعضا رسید.

    وی افزود: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده برای چشم اندازه ۱۴۲۰ فضاهای موجود حرم کریمه اهل بیت(س) از حدود ۷ هکتار به ۱۹ هکتار توسعه خواهد یافت که این توسعه در تمامی جهات شمالی، جنوبی، شرقی و غربی وجود خواهد داشت.

    معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: با توجه به افزایش زائران حرم کریمه اهل بیت(س)، آنچه در طرح توسعه ۱۴۲۰ آستان مقدس در نظر گرفته شده، پذیرایی از ۳۶ میلیون زائر در سال است.

    محسن بهشتی، معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این باره گفت: طی یک سال گذشته طرح تفصیلی توسعه منطقه ۷ شهرداری قم و طرح جامع توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در افق ۱۴۲۰ که شامل فضاهای زیارتی، خدماتی و پشتیبانی زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) می شود، مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان، عمده طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ضلع جنوبی حد فاصل خیابان شبستان تا مدرسه حجتیه، در ضلع شرقی تا تقاطع عمار و یاسر و در ضلع غربی، به موازات توسعه حرم مطهر، از پل علیخانی تا پل حجتیه، فضای باز رودخانه پوشیده شده و مانند صحن جوادالأئمه علیه السلام در اختیار زائران قرار می گیرد.

    معاون امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات امروز کمیسیون ماده ۵ استان، در راستای توسعه حمل و نقل ریلی، تأسیس خیابانی حدفاصل میدان ایستگاه تا خیابان اراک به مسافت ۵۰۰ متر در طرح تفصیلی شهرداری منطقه ۷ قم در نظر گرفته شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.