×
×

طرح شناسایی افراد مبتلا به بیماری هپاتیت در قم اجرا می‌شود

  • کد نوشته: 4134
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرحی در قم با همکاری مرکز هپاتیت ایران با هدف شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت اجرا می‌شود که اقدامی پیشگیرانه در گسترش این بیماری است.

    طرح شناسایی افراد مبتلا به بیماری هپاتیت در قم اجرا می‌شود
  • به گزارش شهرکریمه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در حاشیه برگزاری همایش آموزشی هپاتیت‌های ویرال که در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی قم برگزار شد گفت: واکسیناسیون علیه هپاتیت  B طی ۲۰ سال اخیر موجب ایمنی افراد در بیش از ٩۵ ‌ درصد موارد شده است.

    وی تصریح کرد: بیماری هپاتیت B و C خطرناک ولی قابل پیشگیری است و خوشبختانه این بیماری در بیشتر گروه‌های در معرض ابتلا مثل بیماران دیالیزی و تالاسمی استان تحت کنترل بوده و در صورت بروز تشخیص و مداخلات درمانی در مورد آن به موقع قابل کنترل است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: مشکل عمده و منبع اصلی این عفونت ویروسی که باید توجه جدی در آن داشت و می‌تواند موجب ابتلا دیگر افراد در جامعه شود، از ناحیه افراد پرخطر همچون معتادان تزریقی مواد مخدر و زندانیان است که در این زمینه باید توجه بیشتری صورت گیرد.

    ایرانی خواه به اجرای طرح شناسایی بیماری هپاتیت در قم اشاره کرد و گفت: با همکاری مرکز هپاتیت ایران، طرحی در قم به منظور شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت برگزار خواهد شد که نوعی اقدام پیشگیرانه در گسترش این بیماری به شمار می رود.

    وی افزود: در حاشیه همایش هپاتیت در قم با تفاهم به عمل آمده با دکتر علویان رئیس گروه شبکه هپاتیت ایران و بر اساس پروتکل این شبکه اقدامات موثرتری در راستای کنترل این عفونت‌ها در زندان‌های استان و افراد با رفتارهای پرخطر به عمل خواهیم آورد که قطعا تحقق این مهم مستلزم همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت خیرین بزرگوار است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روش‌های تشخیصی جدید درمانی تصریح کرد: با رویکرد طرح شناسایی و باتوجه به روش‌های تشخیصی درمانی جدید که خوشبختانه اخیرا در کشورمان مهیا شده است، امید ریشه کنی هپاتیت C را طی سال های آینده داریم و استان قم نیز در این راستا قدم های موثری را برداشته است.

    ایرانی خواه تأکید کرد:  در حال حاضر امکان تشخیص و درمان تمامی بیماری‌های کبدی و از جمله هپاتیت‌ها با بهره‌گیری از روش‌های تشخیصی مؤثر و اساتید و پزشکان حاذق و متبحر در حد کامل در استان فراهم است و نیازی به اعزام این بیماران به خارج استان نیست مگر در مواردی که نیاز به پیوند کبد باشد.

    وی افزود: در حاضر جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیوند اعضا از جمله کبد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان مطرح است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.