[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، شاهین ایل بیگی ظهر شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهر قم که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: در زمینه بازآفرینی بحث فهرست بها مصوب شده است و واگذاری پروژه‌ها بر اساس فهرست بها مشکلی به دنبال نخواهد داشت. وی افزود: اعتبارات تخصیص […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، شاهین ایل بیگی ظهر شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهر قم که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: در زمینه بازآفرینی بحث فهرست بها مصوب شده است و واگذاری پروژه‌ها بر اساس فهرست بها مشکلی به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته برای بازآفرینی شهری مشخص نیست برای بهسازی بافت تاریخی ریالی از اعتبارات استانی را دریافت نکرده‌ایم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل بهزیستی قم اظهار داشت: پروژه‌هایی هستند که با مشارکت شهرداری و ستاد بازآفرینی شهری در حال اجرا است ولی بحث اعتبارات صورت گرفته به این طرح‌ها مشخص نیست.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که هر نهاد و یا دستگاهی چه سقفی از اعتبارات را می‌تواند تخصیص دهد استانداری هم قول مساعد داده که مبلغی را به ارزش ۱ میلیارد تومان از اعتبارات استانی را بافت تاریخی اختصاص دهد.

ایل بیگی گفت: باید تفاهم نامه‌ای با میراث فرهنگی کشور بسته شود تا اعتباراتی ویژه برای بازار قم اختصاص یابد با توجه به اینکه بازار کهنه عرصه ثبتی است طرح مورد نظر برای این بازار باید از سوی میراث فرهنگی ارائه شود.

وی با بیان اینکه در زمینه بازآفرینی محدوده‌های بافت تاریخی تا سقف ۳ میلیون تومان به بازار قم اختصاص یافته است، گفت: برای ساماندهی بازار کهنه طرح محتوایی آن آماده و نیاز به به‌روزرسانی دارد ولی از اعتبارات استانی ریالی برای بهسازی بافت تاریخی دریافت نشده است.

[ad_2]