[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور عراق، اظهار داشت: مسیری که می‌تواند کشور عراق را در موقعیت کنونی به موفقیت و پیشرفت بکشاند، راه بهره‌گیری از تجربه انقلاب اسلامی در براندازی سفارت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور عراق، اظهار داشت: مسیری که می‌تواند کشور عراق را در موقعیت کنونی به موفقیت و پیشرفت بکشاند، راه بهره‌گیری از تجربه انقلاب اسلامی در براندازی سفارت آمریکا در این کشور است و اگر ملت ایران این اقدام را نمی‌کرد امروز شاهد ورود به دهه پنجم انقلاب نبودیم.

وی گفت: فتنه آمریکایی و اسرائیلی در کشورهای لبنان و عراق ریشه در سفارت آمریکا در این کشورها دارد که به دنبال ایجاد ناامنی و غارت اموال مردم هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بیان داشت: این روز انقلاب دوم از سوی ملت ایران بود و امروز ترویج شعار «مرگ بر آمریکا» در واقع عبادت خداوند متعال و امر به معروف است.

وی با انتقاد از برخی افراد که حرف از سازش با آمریکا می‌زنند، اظهار داشت: برخی از مسئولان با وجود کارشکنی‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد اما همچنان سخن از سازش با این کشور را مجاز می‌دانند.

 آیت الله سعیدی افزود: منطق مذاکره از سوی آمریکایی‌ها تاکتیک جدید آنهاست و مسئولان کشور در این زمینه نباید دچار اشتباه محاسباتی شوند و باید دانست که همه مسیرهای منتهی به آمریکا منجر به بن بست است.

تنها راه نجات کشور تکیه بر تولید داخل است

وی با تأکید بر اینکه تنها راه نجات کشور تکیه بر تولید داخل است، افزود: برخی تصور می‌کنند که همه دنیا آمریکا و چند کشور اروپایی است اما این تصورات غلط است و حرکت‌های علمی می‌بایست متمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و تولید داخل باشد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عزاداری‌های محرم و صفر در واقع نماد اتحاد دینی و همدلی بین ایران و عراق و کشورهای اسلامی بود، از برگزاری مراسم باشکوه محرم صفر و اربعین توسط ملت‌های ایران و عراق تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، بیان داشت: مسئولان می‌بایست در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و همچنین ارزش‌های دینی و مذهبی تلاش کنند.

چهره معنوی قم باید حفظ شود

آیت الله سعیدی ادامه داد: قم به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در جهان اسلام و همچنین کشور دارد، می‌بایست در زمینه‌های فرهنگی شاخص باشد و چهره معنوی قم باید حفظ شود که در این راستا خانواده‌ها، آموزش و پرورش و همچنین دستگاه‌های مختلف دولتی و مردمی در این زمینه می‌بایست ورود کنند.

وی همچنین با انتقاد از تابلوهای تبلیغاتی ورودی قم که متناسب با شأن و جایگاه این شهر نیست، بیان داشت: برای کسب درآمد بیشتر نباید هویت شهر زیر سؤال برده شود و امروز تابلوهای ورودی قم زیبنده این شهر نیست.

[ad_2]