رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ائتلاف قالیباف به نفع رئیسی خیر و خداپسندانه است، گفت: هر جایی که وحدت باشد خداوند متعال نیز یاری‌رسان خواهد بود چرا که با تحقق وحدت مردم نیز به گزینه اصلح بیشتر فکر می‌کنند و با حضور فعال خود زمینه رهایی از دست جریان کنونی را رقم می‌زنند.

فریدون عباسی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با تاکید بر اینکه یک مرحله‌ای شدن انتخابات از نظر هزینه‌ای برای نظام اسلامی بهتر است، اضافه کرد:‌ وقتی می‌توانیم بر طرف مقابل غلبه کنیم که شاهد پراکندی آرا نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف محمدباقر قالیباف به نفع حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خیر و خداپسندانه است، اظهار کرد: هر جایی که وحدت باشد خداوند متعال نیز یاری‌رسان خواهد بود چرا که با تحقق وحدت مردم نیز به گزینه اصلح بیشتر فکر می‌کنند و با حضور فعال خود زمینه رهایی از دست جریان کنونی را رقم می‌زنند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، در بخش‌های مختلف دولت از ظرفیت‌های مختلف کشور استفاده شود و امکان فعالیت برای همگان وجود داشته باشد چرا که طیف کنونی که در دولت مستقر هستند نه تنها از ظرفیت اصولگرایان متخصص استفاده نکرده بلکه برخی از افراد کارگزاران هم قبول ندارند و فقط به دنبال سرکار آمدن گزینه‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه حضور حجت الاسلام رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری سبب گردهم آمدن شخصیت‌های ارزشی با گرایش‌های مختلف می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با پیروزی در انتخابات بتوانیم یک مجموعه توانمند را در بدنه اجرایی تشکیل داده و در عرصه منطقه نیز به دستاوردهای بیشتری برسیم.

عباسی مطرح کرد: حجت الاسلام رئیسی می‌تواند چتری را بگستراند که افراد مختلف برای موفقیت کشور زیر این چتر حضور داشته باشند اما هیچ فرد دیگری نمی‌توانست جامعیت حجت الاسلام رئیسی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سید مصطفی آقامیرسلیم با روحیه متواضعانه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است، گفت: تا کنون این شخصیت سخنان مطلوبی را ارائه داده و سهم موثری در افزایش آگاهی مردم داشته است اما خوب بود که برخی از حرف‌ها از زبان دیگران گفته می‌شد.

عباسی یادآور شد: مطرح کردن مباحث برخوردهای گازانبری و دیوار کشیدن منطقی نیست بلکه توهین به شعور اجتماعی ملت است؛ حیف است که آرای اصلاح‌طلب‌ها به سمت این افراد گرایش یابد.