×
×

طرح نسیم خدمت در مساجد شهر قم راه اندازی گردید

  • کد نوشته: 12605
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، نشست طرح نسیم خدمت با حضور مسئولین فرهنگی استان شهر قم در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قم برگزار گردید. در این نشست مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان شهر قم گفت: مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قم فعالیت‌های بسیار خوبی به‌ویژه در راستای […]

    طرح نسیم خدمت در مساجد شهر قم راه اندازی گردید
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، نشست طرح نسیم خدمت با حضور مسئولین فرهنگی استان شهر قم در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قم برگزار گردید.

    در این نشست مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان شهر قم گفت: مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قم فعالیت‌های بسیار خوبی به‌ویژه در راستای مسابقات ورزشی داشته که علت جذب زیادی از جوانان و نوجوانان شده هست.

    حجت‌الاسلام سعید روحانی اضافه کرد: جوانان مسجدی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی نیازمند پشتیبانی ما مسئولین می باشند و اگر از جوانان در همه عرصه‌ها پشتیبانی کافی صورت گیرد قطعاً مشکلات کشور کاهش می‌یابد.

    وی با اهتمام بر اینکه هزینه کردن در راستای فعالیت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هست گفته بود: بودجه‌های فرهنگی باید به‌صورت هدفمند تقسیم‌شده و حمایت کننده فعالیت‌های اثربخش جهادی باشند.

    در ادامه این نشست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم گفت: مسجد محوری مساله بسیار مهمی هست که باید به‌صورت با نظم و مدون در مساجد و محله‌های ما  تعریف‌شده و موردتوجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

    حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه مسجد باید مأمن و پناهگاه نوجوانان و جوانان از آسیب‌های فرهنگی باشد اضافه کرد: اگر تمام مسجدها که حجم بسیار عظیمی می باشند، در محله‌های خود یک آسیب‌شناسی فرهنگی دقیق صورت گرفته و طبق آن برنامه‌ریزی گردد زیادی از مشکلات فرهنگی کشور حل خواهد گردید.

    وی گفته بود: نشست ها هم‌اندیشی کانون‌‌های فرهنگی مساجد باید به‌صورت با نظم انجام‌شده و در این نشست ها آمار و فعالیت‌های صورت گرفته در مقابل آسیب‌های اجتماعی به‌صورت به‌روز عرضه گردد تا فعالین فرهنگی آگاهی و اطلاعات شایسته ای حول مسائل فرهنگی دارا باشند.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم با اشاره به‌ضرورت وجود برنامه‌های جذاب فرهنگی و تفریحی در مساجد ابراز کرد: مسجد محوری طرح بسیار خوبی هست که می‌‌تواند زمینه‌ساز ساماندهی با نظم مساجد متفاوت در استان شهر قم گردد.

    پس از آن مدیر فرهنگی هنری مسجد محمد رسول‌الله(ص) به تشریح برنامه‌های این مسجد پرداخت و ابراز کرد: پانزده سال هست که این مسجد به انجام برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی می‌پردازد.

    علیرضا خلیلی با بیان اینکه طرح فرهنگی تربیتی انصار المهدی(عج) بزرگ‌ترین برنامه ای هست که در مسجد محمد رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود تصریح نمود: طرح انصار المهدی(عج) با رویکرد فرهنگی، تربیتی و آموزشی هست که در این مسجد برگزار می‌شود.

    وی عنوان نمود: در این طرح نشست ها مدون و منظمی برای حدود صد نفر از جوانان و نوجوانان این محله برگزار می‌شود که زمینه‌ساز رشد فرهنگی و علمی آن‌ها خواهد گردید، علاوه بر این در این طرح مسابقات ورزشی و برنامه‌های تفریحی در ایام متفاوت سال نیز در نظر گرفته‌شده هست.

    در ادامه این نشست مسئول طرح تربیتی انصار المهدی(عج) عنوان نمود: طرح انصار المهدی(عج) در مسجد محمد رسول‌الله(ص) و با هدف جذب دانش‌آموزان به مسجد و برپایی برنامه‌های فرهنگی، اخلاقی و آموزشی برای آن‌ها بوده هست.

    پس از آن معاون توسعه و ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان شهر قم با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های کلیدی برای تمرکز فعالیت‌ها هست افزود: اداره کل ورزش و جوانان یکی از برنامه‌های کلیدی خود را این می‌داند که مساجد به‌عنوان یک پایگاه ورزشی نیز برای مردم تشریح گردد.

    روح‌الله رمضانی تصریح نمود: ورزش با تندرستی اجتماع گره‌خورده و هرچه ورزش در میان مردم رایج گردد تندرستی و نشاط اجتماعی نیز افزایش می‌یابد و پایگاه‌های ورزشی در مساجد می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

    وی از مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان شهر قم در برپایی مسابقات ورزشی مساجد اطلاع داد و اضافه کرد: تقریباً بیشتر از ۵۰ مسجد توسط اداره کل ورزش و جوانان استان شهر قم مجهز به امکانات ورزشی شده و جوایز بیشتر مسابقات ورزشی مساجد نیز توسط این اداره تأمین می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.