طرح ولایت رسانه طی مراسمی با حضور مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم آغاز به کار کرد. مراسم افتتاحیه طرح ولایت رسانه ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان استانی و ملی در سالن همایش رضوان شهرداری قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم معاون فرمانده سپاه استان قم […]

طرح ولایت رسانه طی مراسمی با حضور مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه طرح ولایت رسانه ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان استانی و ملی در سالن همایش رضوان شهرداری قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون فرمانده سپاه استان قم در امور بسیج اقشار از فرارسیدن دهه ولایت یاد کرد و گفت: بر اساس فرمایشات بزرگان دینی عید غدیر به عنوان بزرگ‌ترین عید شیعیان باید گسترده‌تر از عید نوروز برگزار شود و اصحاب رسانه باید با فرهنگ‌سازی به رسالت خود در این عرصه عمل کنند.

احمد بیطرفان با تاکید بر اینکه امسال آغاز هفته دفاع مقدس با عید غدیر تقارن پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امسال باید برای هفته دفاع با محوریت عید غدیر برنامه‌ریزی‌های گسترده در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مسؤول سازمان بسیج رسانه سپاه استان اصفهان طی سخنانی از تلاش دشمن برای جلوگیری از نفوذ رسانه‌ای جبهه انقلاب یاد و تصریح کرد: بسیج رسانه پرچم‌دار تشکیل جبهه انقلاب اسلامی در مقابل جریان دشمن بوده؛ طرح ولایت رسانه به دنبال ارتقای سطح مهارت‌های تخصصی و بینش‌های معرفتی بصیرتی اصحاب رسانه است تا این قشر بتواند در مقابل موج متعارض انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف ایستادگی کند.

رضا صفری با اشاره به اینکه جایگاه فکری رسانه‌ها دچار نواقص و کاستی‌هایی شده است، گفت: برای داشتن رسانه در قالب انقلاب اسلامی باید این کاستی‌ها و نواقص برطرف شود، زیرا اکنون رسانه‌ها نتوانسته به جایگاه‌های مورد نظر برای تاثیرگذاری در سطح فراملی برسند.

در ادامه این مراسم رئیس شورای عالی قشر بسیج رسانه استان قم با اشاره به اینکه نتیجه مقاومت انقلاب اسلامی اکنون در کشورهای مختلف دنیا قابل مشاهده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با خون شهدا و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی توانسته در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای گسترده برسد و در عرصه رسانه هم باید اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند که در این راستا برای ایجاد هماهنگی و همدلی میان رسانه جبهه انقلاب فرهنگی اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

حسین محمدرضایی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند مشارکت اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد: باید برای مقابله با کینه دشمنان برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه اسلامی پیاده‌سازی کنیم؛ اقتصاد مقاومتی راهکارهای مطلوبی را برای برطرف کردن موانع رشد اقتصادی کشور ارائه کرده است.

همچنین رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه برای پوشاندن واقعه غدیر شبهات مختلفی توسط ناآگاهان مطرح شده است، تصریح کرد: افراد مدعی ولایت و اسلام بسیار هستند اما بخش قابل توجهی از آنها برای رسیدن به منفعت خود از دین و ولایت سخن می‌گویند.

مسعود بصیری با تاکید بر اینکه وهابیت عبادت بدون رویکرد سیاسی را ترویج می‌دهد، مطرح کرد: اینکه گفته می‌شود باید از خداوند متعال یاری جوییم یک شعار سیاسی نیست بلکه اعتقاد مردم مسلمان است؛ تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و امید به توانایی‌های جوانان کشور را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند.

در پایان این مراسم عضو شورای اسلامی شهر قم اطلاعات را منشا ارتباطات دانست و عنوان کرد: ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی نیازمند اطلاعات است و رسانه‌ها در تامین این اطلاعات نقش قابل توجهی را بر عهده دارند؛ دشمن از بستر رسانه برای تغییر افکار عمومی کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

مصطفی ملایی با اشاره به اینکه میان رفتار سیاسی مردم و رسانه‌ها ارتباط مشخصی وجود دارد، تصریح کرد: رسانه قدرتمند می‌تواند افکار عمومی مردم را مورد تاثیر قرار دهد و عامل اصلی این تاثیرگذاری تکرار یک تفکر و عقیده است.

لازم به ذکر است، برگزاری طرح ولایت بسیج رسانه با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان‌های قم و اصفهان به میزبانی شهرداری قم و با مشارکت سازمان‌های بسیج رسانه قم و اصفهان تا عصر فردا ادامه دارد.

منبع:فارس