×
×

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 22771
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بنا به گفته امام علی(ع) قوام دین و دنیا در چهار چیز است که نخست به وجود دانشمندی است که عالم باشد و به علم خود عمل کند. وی […]

    طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بنا به گفته امام علی(ع) قوام دین و دنیا در چهار چیز است که نخست به وجود دانشمندی است که عالم باشد و به علم خود عمل کند.

    وی با اشاره به تربیت دانشمندان زیادی در ایران پس از انقلاب افزود: چیزی که امروز در جامعه کم داریم عالم مبلغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    استاد سطوح عالی حوزه یکی از دستاوردهای انقلاب را خارج کردن حوزه از بن‌بست و اضافه شدن علوم جدید دانست و تصریح کرد: جامعه نیازمند عالم ناطق است.

    وی منبر را وسیله‌ای برای حفظ دین مردم دانست و افزود: متأسفانه منبرها امروز کم شده و اکثر روحانیون به علت مشکلات زندگی مجبور به اشتغال در دانشگاه‌ها و نهادها شده‌اند.

    آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه طلاب باید به اهمیت منبرها توجه داشته باشند، اظهار داشت: خطبا و منبری‌های توانایی در کشور وجود دارند ولی این تعداد نسبت به نیازها کم است.

    وی با بیان اینکه مراجع بزرگ همه در روزگاری مبلغ بودند، افزود: روح تبلیغ سبب شده که مراجع به این درجات برسند و روحانیون نیز باید سعی کنند در کنار مشغول بودن به علم، منبر را از دست ندهند.

    این مفسر قرآن کرم تأکید کرد: حضور برخی علما و زندگی آنان در شهرها نوعی تبلیغ دین است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.