مرجع تقلید شیعیان گفت: طلاب خارجی در کشورهای خود مجبور هستند برای اثبات عقیده خود به قرآن رجوع کنند و مثل‌های قرآنی درباره به آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه علمیه حجتیه و با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: در عالم بشریت دو نوع مصلح داریم یک عده که خود را مصلح می‌دانند اما خود را از جانب خدا نمی‌دانند از قبیل افلاطون و ارسطو وعده‌ای دیگر که از جانب خدا مأموریت یافته‌اند که در حقیقت معلمان اخلاق هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مصلحان الهی افزود: کار مصلحان الهی این است که جان انسان‌ها را می‌خرند و در عوض بهشت را به آن‌ها هدیه می‌دهند که ارزش جهاد درراه خدا از همین نکته سرچشمه می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مثل‌های قرآنی تأکید کرد: مثل‌های قرآنی تمثیلات، تشبیهات و استعارات است که برای تذکر و تفهیم مردم مدام تکرار شده است و مثل‌های قرآنی زبان حال است و با مثل‌های روزمره ما تفاوت دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در معامله بین جهاد و بهشت برنده واقعی انسان است تصریح کرد: انسان یک‌عمر محدود خود را می‌دهد و در نتیجه به فوز و اجر همیشگی می‌رسد که از کرم و جود الهی سرچشمه گرفته است.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: از مسئولان مدارس طلاب خارجی تقاضا دارم که مثل‌های قرآنی را یک ماده درسی مستقل قرار دهند چرا که طلاب خارجی در کشورهای خود مجبور‌ند از قرآن کریم برای اثبات سخنان خود استفاده کنند و مثل‌های قرآنی منابع علمی بالایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قرآن روی جهاد تمرکز بسیاری کرده است گفت‌: خدا می‌خواهد ما در همه امور مجاهد باشیم و کارهایمان طبق خواست الهی باشد‌ و تا بازگشتن بشر به مسیر اصلی بشریت از پای نشینیم.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر و تشکر از زحمات آیت‌الله اعرافی گفت: وی یک مدیر با تجربه با علم و بادانشی است که تأثیر خود را در حوزه علمیه و جامعهالمصطفی نشان داده ‌و علاوه بر آن از نحوه مدیریت، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای مراکز بزرگ آموزشی در دنیا آشنایی دارد که یک ظرفیت بزرگ است.

وی با مورد خطاب قرار دادن آیت‌الله اعرافی بیان کرد: جز قم‌، اصفهان و مشهد بقیه شهرهای ایران خالی از مبلغ است و درخواست ما از ایشان این هست که تراکم طلاب در حوزه علمیه قم را کم کنند و این طلاب را به شهرهای دیگر گسیل دهند چرا که اگر این کار انجام نشود دشمن در این منافذ رسوخ خواهد کرد.