یکی از مراجع تقلید گفت: نباید لقب‌هایی که در حوزه داریم از بین ببریم؛ القاب ثقه الاسلام، حجت‌الاسلام و آیت‌الله خوب است بنابراین از به کار بردن کلمه دکتر حتی در صورتی که سطح چهار را تمام کردید خودداری کنید. این امر از خود بیگانگی است.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه خدا فراموشی سبب خودفراموشی می‌شود اظهار کرد:‌ خداوند مطابق فطرت و آفرینش انسان است و فطرت انسان‌ها با خداجویی سرشته شده بنابراین اگر کسی خدا را فراموش کند خود را فراموش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آفرینش انسان با خداجویی آمیخته شده و زمانی که زندگی به هم ‌بخورد کافر و غیر کافر به خدا پناه می‌برند زیرا بر اساس فطرت خدا را پیگیری می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداجویی خود بیگانگی نیست بلکه خودجویی است گفت: اگر خدا را فراموش کنیم خود را فراموش کردیم بنابراین باید همیشه نوعی اعتماد به خود داشته باشیم. اعتماد به نفس به طورکامل که غربی‌ها می‌گویند قبول نداریم زیرا سر و کار آنها با انسان است ولی ما با عصای توکل کار را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه نباید لقب‌هایی که در حوزه داریم از بین ببریم گفت: القاب ثقه الاسلام، حجت‌الاسلام و آیت‌الله خوب است بنابراین از به کار بردن کلمه دکتر حتی در صورتی که سطح چهار را تمام کردید خودداری کنید، این امر از خود بیگانگی است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: شما که در حوزه درس می‌خوانید و سطح چهار را امتحان می‌دهید و پایان‌نامه شما مورد قبول است بنابر این نباید از لقب بیگانه نسبت به حوزه بهره بگیرید، باید خودباور باشیم و خودباخته نباشیم.

وی تصریح کرد: این خودباختگی است که از القاب دیگران استفاده کنیم بلکه باید القابی که از ابتدا علما به ما داده‌اند استفاده شود و مقام شما پایین نمی‌آید، باید به همان عناصر را استفاده و کاستی‌ها را برطرف کرد.