[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیان کرد: فردا صبح پدیده خورشید گرفتگی رخ می‌دهد و اقامه نماز آیات واجب است. وی اظهار داشت: خورشید در قم ساعت ۷ و ۱۲ دقیقه طلوع می‌کند که همراه گرفتگی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیان کرد: فردا صبح پدیده خورشید گرفتگی رخ می‌دهد و اقامه نماز آیات واجب است.

وی اظهار داشت: خورشید در قم ساعت ۷ و ۱۲ دقیقه طلوع می‌کند که همراه گرفتگی خواهد بود؛ گرفتگی تام خورشید ساعت ۷ و ۱۶ دقیقه است و در این چهار دقیقه نمی‌توان نماز خواند بلکه باید صبر کنیم تا از ساعت ۷ و ۱۶ دقیقه به بعد نماز را آغاز کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: اتمام خورشید گرفتگی نیز در ساعت ۸ و ۲۲ دقیقه است و یک ساعت و چند دقیقه گرفتگی خورشید اتفاق می‌افتد و از خواندن نماز آیات در مدت خورشید گرفتگی نباید غفلت کرد.

وی بیان کرد: خواندن نماز آیات دارای فلسفه‌ای است از جمله اینکه گرفتگی آفتاب ضررهایی در زندگی انسان به همراه دارد زیرا چنانچه نور آفتاب به زمین نرسد موجب ایجاد کاستی‌هایی در برکات زمین می‌شود بنابراین باید نماز آیات بخوانیم تا از خدا بخواهیم منافع نعمت‌های الهی نصیب ما شود و ضررها از جامعه دور باشد.

آیت الله سبحانی گفت: نوشتن و دست به قلم بودن برای طلاب و محصلان علوم دینی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و محصلین علوم دینی باید از جوانی دست به قلم باشند، افزود: طلاب باید خود را مجهز به سلاح بیان و قلم کنند و از این امر مهم غافل نباشند.

[ad_2]