مرجع تقلید شیعیان گفت: طلاب و روحانیون باید شاخصه‌های انقلاب در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تبیین کنند. به گزارش  شهرکریمه، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت عالم مجاهد و مفسر قرآن آیت‌الله آقا نجفی همدانی که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد با […]

مرجع تقلید شیعیان گفت: طلاب و روحانیون باید شاخصه‌های انقلاب در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تبیین کنند.

به گزارش  شهرکریمه، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت عالم مجاهد و مفسر قرآن آیت‌الله آقا نجفی همدانی که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید برای تربیت عالمان چاره‌ای بیاندیشد، اظهار داشت: حوزه علمیه باید بتواند عالم پرورش دهد.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: مسئولان حوزه علمیه باید طرحی اجرا کنند تا روحانیون و طلاب از قم برای حضور در شهرها و روستاها بیرون بروند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه طلاب حفظ و نگهداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید شاخصه‌های انقلاب در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تبیین کنند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم برای ائمه تکرار شده مسئله هدایت و راهنمایی است که اهمیت فراوانی دارد، همچنین این مسئله در عالم خلقت مهم و نقش‌آفرین است.

وی بابیان اینکه مسئله هدایت و راهنمایی بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: مسئله هدایت و راهنمایی در عالم جماد هم اهمیت فراوانی دارد، خداوند در عالم جماد طوری عمل کرده که همه‌چیز در مسیر خودش بدون اشتباه سیر کند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: خداوند در عالم نبات هم طوری عمل کرده که همه آنان از آب‌وخاک به وجود بیایند، همچنین در عالم حیوانات که به همه آنان تعلیم داده که چگونه زندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را گرامی دانسته و انواع نعمت‌ها را برای او عرضه کرده است، همچنین برای هدایت او ائمه و کتاب خودش را فرستاده و لحظه‌ای تخلف سبب سرنگونی انسان می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام سعی در هدایت انسان‌ها به یک‌راه مستقیم دارد، بیان کرد: یکی از چیزهایی که انسان را هدایت می‌کند علما هستند به همین دلیل از هیچ قشری به‌اندازه علما تمجید و تکریم به عمل نیامده است، همچنین خداوند در ۸۰ جا از قرآن کریم از علما تکریم و تمجید به‌جا آورده است.

وی با اشاره به اینکه نظر به چهره علما عبادت است، عنوان کرد: همان‌طور که پیامبر فرمود علما در سطح زمین مانند ستارگان در آسمان هستند علما هم در زمین تاریکی‌ها را می‌شکافند.منبع: تسنیم