×
×

طلبه بعد از دین‌شناسی دغدغه تربیت مردم را داشته باشد

  • کد نوشته: 26898
  • [ad_1] حجت‌الاسلام‌ محمدرضا فاتح استاد سطح عالی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات اجتماعی امروز جامعه گفت: امروز انتظار از طلبه دین‌شناس این است که مطالبی که آموخته را در جامعه محقق کند. وی ادامه داد: طلبه دین باید آنچه را که آموخته است، مانند برنج روی زمین […]

    طلبه بعد از دین‌شناسی دغدغه تربیت مردم را داشته باشد
  • [ad_1]

    حجت‌الاسلام‌ محمدرضا فاتح استاد سطح عالی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات اجتماعی امروز جامعه گفت: امروز انتظار از طلبه دین‌شناس این است که مطالبی که آموخته را در جامعه محقق کند.

    وی ادامه داد: طلبه دین باید آنچه را که آموخته است، مانند برنج روی زمین در دل مردم نشاء کند و فقط صرف بیان آموخته‌ها نباشد و برای تحقق آن تلاش کند.

    استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: طلبه باید آن چیزی را که از دین و سرچشمه فهمیده و آموخته است را در دل مردم وارد کند.

    وی افزود: طلاب غیر از اینکه احکام و معارف را به‌ صورت تئوری از دین می‌آموزند، باید دنبال این باشند که مسائل را با چه ابزاری در دل مردم محقق کنند.

    حجت‌الاسلام فاتح توضیح داد: اگر بخشی از حوزه این دغدغه را داشته باشد که علاوه بر اینکه تفقد دین می‌کند، بیاموزد که چگونه دین را در دل مردم محقق کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه طلبه باید بعد از دین‌شناسی دغدغه تربیت مردم را داشته باشد، تأکید کرد: اگر جامعه درست تربیت شود خروجی آن مبارزه با استکبار، مبارزه با ظلم، خداباوری، کمک به مردم و… می‌شود.

    این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین مشکل ما در جامعه ترس از غیر خداست، گفت: وقتی به‌نوعی موضع‌گیری کنیم تا از گزند دیگران در امان باشیم، نتیجه آن محقق شدن خواسته خودمان است نه خدا؛ حال این موضوع خرد و یا کلان باشد.

    وی اضافه کرد: وقتی در کشور مذاکره پیش می‌آید اول باید این سؤال را داشته باشیم که آیا از غیر خدا ترسیده‌ایم و مذاکره می‌کنیم یا در مسیر خدا قرار داریم و در این مسیر مذاکره می‌کنیم، به‌ عنوان‌ مثال در بسیاری از انتخابات‌ها، کاندیداها مردم را از مشکلات مالی و اقتصادی، دوقطبی، جنگ و… می‌ترسانند؛ نتیجه ترس‌هایی که در دل مردم از غیر خدا ایجاد می‌شود، پشیمانی است.

    حجت‌الاسلام فاتح در پایان با اشاره به اینکه اکسی که از غیر خدا نترسد و انتخاب کند، هیچ‌گاه ضرر نخواهد کرد، گفت: امروز بسیاری از مشکلات روحی، معنوی، اقتصادی ، اخلاقی و اجتماعی به دلیل این است که محور را غیر خدا می‌دانیم. /۸۸۲/ ۳۰۲/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.